Keď sa začiatkom budúceho roka objaví nová Grande Panda aj na slovenských cestách, jej elektrická verzia bude mať v základe integrovanú 7,4-kilowatthodinovú nabíjačku. Aby ste si pri jej používaní neušpinili zbytočne ruky, Fiat na tento model aplikoval (skoro máme chuť napísať, že geniálne) jednoduchý nápad.

Jeho návrhári sa nechali inšpirovať vysávačmi, starými telefónmi či inými elektrickými spotrebičmi a použil pre nabíjačku striedavého prúdu vinutý kábel doplnený navíjaním.

Pozrite sa na vysávače!

A pretože je schovaný za krytkou v prednej maske a celý mechanizmus je namontovaný v prednej časti auta, nemusíte premýšľať nad tým, kam kábel po nabíjaní odložiť, prípadne si lámať hlavu s prachom alebo inými nečistotami.

„Máte nové auto plné zaujímavej techniky, skvelých materiálov, pekné čalúnenie a prvú vec, ktorú urobíte, je, že hodíte kábel na zem a potom ho hodíte späť do kufra. To nie je príliš špičková technológia,“ nechal sa pri stretnutí s médiami počuť Carlos Tavares, šéf koncernu Stellantis a dodal: „Stačí sa pozrieť na vysávače a máte lepšie riešenie.“

Výhodou Grande Pandy je v tom, že toto nie je jediná možnosť, ako ju pripojíte do zásuvky. Špirálovitý kábel je určený len na pomalé nabíjanie typu AC a zatiaľ nevieme, či sa rovnaké riešenie objaví aj pre príplatkovú 11-kilowattovú integrovanú nabíjačku. Ak ale budete chcieť nový Fiat pripojiť na rýchlonabíjačku s jednosmerným prúdom, môžete k tomu využiť klasický konektor integrovaný v zadnej časti.

V takom prípade samozrejme použijete externý kábel nabíjacej stanice, pričom 44-kilowatthodinovú batériu môžete nabíjať maximálnym výkonom 100 kilowattov.

Fiat hovorí, že nejde o riešenie určené len pre Grande Pandu. Časom sa objaví vo všetkých nových elektromobiloch značky. A niečo nám hovorí, že ho čoskoro uvidíme aj na niektorých iných automobiloch koncernu Stellantis.

zdroj: Fiat, Autocar