Dekra vo svojej aktuálnej tlačovej správe tvrdí, že súčasné metódy merania zostatkovej kapacity akumulátora pracujú so zložitými nabíjacími a vybíjacími cyklami a často trvá hodiny, kým sa dopracujete k žiadanému výsledku. Ich nový patentovaný rýchly test by však mal celý proces diametrálne skrátiť.
Nemci tvrdia, že dnes im stačí už len veľmi krátka testovacia jazda so zrýchlením okolo 100 metrov. Rôzne charakteristiky batérie sa v tej chvíli odčítajú prostredníctvom palubného diagnostického rozhrania, pričom „skutočné know-how spočíva v klasifikácii nameraných hodnôt pomocou veľmi zložitého algoritmu a veľmi dôkladne naplnenej databázy,“ pripomína Dekra.
To okrem iného znamená, že spomínanú bleskovú skúšku – trvajúcu maximálne 15 minút – v tejto chvíli zvládnu technici vykonať len v prípade áut, z ktorých už majú nazbierané dostatočne veľké množstvo relevantných dát. Dekra hovorí, že zoznam v súčasnosti zahŕňa približne 80 batériových elektromobilov a hybridov dostupných na nemeckom trhu.
Pre každý typ vozidla existujú základné údaje získané pomocou meraní v širokom rozsahu podmienok, dáta sú potom štruktúrované a s pomocou strojového učenia sa používajú pri následných rýchlych výpočtoch. Dekra tento proces popisuje ako parametrizáciu, a ako sme už spomenuli, Nemci si ho nechali medzinárodne zaregistrovať na patentovom úrade.
Novú metódu overovania kapacity trakčných batérií Dekra predstavila začiatkom tohto roka a dnes už funguje v 74 pobočkách po všetkých spolkových štátoch. Primárnou cieľovou skupinou sú v prvom rade firemní zákazníci, teda prevádzkovatelia veľkých vozových parkov, lízingové spoločnosti, banky, automobilky, predajcovia áut či autobazáre.
Dekra vo svojej oficiálnej tlačovej správe cenu nespomína, nemecké médiá ale uvádzajú, že test jedného auta vyjde okolo 100 eur, takže určite by mohol zaujímať aj súkromné osoby.
zdroj: Dekra