Športový podvozok verzie S leží o 23 mm bližšie k zemi, než štandard. Za príplatok môžete mať aj adaptívny podvozok. Hmotnosť Audi S4 začína na 1630 kg. Kombi váži o 45 kg viac.
Pod kapotou uvidíme rovnako ako pri predchádzajúcej generácii prepĺňaný motor V6. Pôjde však o úplne novú jednotku 3,0 TFSI s výkonom 260 kW (354 koní) a 500 Nm v širokom spektre otáčok 1 370 – 4 500. Okrem vyššieho výkonu tu máme oproti predchodcovi nižšiu hmotnosť a samozrejme aj spotrebu.
O prenos výkonu z motora na kolesá sa stará osemstupňový automat Tiptronic s hydrodynamickým meničom. V rýchlostiach od 55 do 160 km/h vyradzuje prevodovka do neutrálu, pre zníženie spotreby paliva. Inžinieri nehnali snahu o zníženie emisií a spotreby do krajností a zachovali permanentný pohon všetkých kolies Quattro. V normálnych podmienkach putuje o niečo viac výkonu na zadné kolesá. V extrémnej situácii môže ísť väčšina výkonu na nápravu s lepšou trakciou. Audi využíva aj jednoduchý torque vectoring pomocou pribrzďovania jednotlivých kolies. Za príplatok si môžu zákazníci zvoliť aktívny športový diferenciál, ktorý rozdeľuje výkon medzi zadné kolesá.
Audi S4 je dokonalým "sleeperom"
Audi S4 B9 akceleruje na stovku za 4,7 sekundy. Verzii Avant to trvá o 2 desatiny dlhšie. Obmedzovač rýchlosti zastaví auto v rozlete pri 250 km/h. Podľa cyklu NEDC je priemerná spotreba sedanu 7,4 litra na 100 km. V realite počítajte skôr niečo okolo desiatky.
Štandardom sú 18“ disky kolies s pneumatikami 245/40 R18. Za príplatok môžete mať aj 19“ disky. Vpredu sa o spomaľovanie starajú 350 mm vetrané perforované kotúče a 6-piestikové strmene. Vpredu aj vzadu nájdeme nezávislú 5-prvkovú nápravu. Športový podvozok verzie S leží o 23 mm bližšie k zemi, než štandard. Za príplatok môžete mať aj adaptívny podvozok. Hmotnosť Audi S4 začína na 1630 kg. Kombi váži o 45 kg viac.
Štandardom je interiér v čiernej farbe
Takmer žiadne dizajnové odlíšenie od bežnej verzie
Po vizuálnej stránke vyzerajú modely S takmer rovnako ako bežné verzie. Mnohí zákazníci Audi si na to už zvykli a vnímajú to ako výhodu. Verzie S4 a S4 Avant prinášajú iný predný a zadný nárazník, otvory na nasávanie vzduchu a výraznejšie bočné lišty. Ďalšie zmeny sú v detailoch.
V interiéri sú zmeny už výraznejšie a hneď viete, že sedíte v športovo-orientovanom vozidle. Príplatkové sedačky majú integrovanú opierku hlavy, nastaviteľné bočnice a masážnu funkciu. V kabíne nájdeme aj znaky S a prešívanie červenou farbou. Interiéru dominuje predovšetkým čierna farba, ktorú dizajnéri doplnili tmavým lešteným hliníkom. Obe verzie S4 a S4 Avant majú sedenie pre piatich ľudí. Kufor sedanu má objem 480 litrov. Kombi odvezie 505 až 1510 litrov batožiny.
Aj vo verzii S nájdeme vydarený systém MMI, ktorého rozhranie vidíte na 8,3“ obrazovke na stredovom paneli, ale aj vo virtuálnom kokpite 12,3“. Na palube nájdeme aj rôzne bezpečnostné a asistenčné systémy, napríklad adaptívny tempomat s podfunkciou Traffic Jam Assist, teda autonómnou jazdou v kolónach do rýchlosti 65 km/h. Nechýba ani systém, ktorý pomáha pri vyhýbaní sa prekážke.
Základná cena začína v Nemecku na 59 300 eur za sedan a 61 150 eur za kombi. Slovenskú cenu ešte nepoznáme.
Zdroj: tlačová správa