Keď sa pozrieme na čísla podrobnejšie Rumuni sa majú čím pochváliť, aj keď je pravda, že vyrábať Dacie začali ešte v lete roku 1968. Odvtedy vyzerá rebríček vyprodukovaných Dacií nasledovne:
1) Dacia Sandero a Standero Stepway - 2,6 milióna
2) Dacia 1300 (všetky verzie) - 2,3 milióna
3) Dacia Duster - 2,1 milióna
4) Dacia Logan a Logan MCV - 1,95 milióna
Krásne, no suché čísla. Dajme im trochu šťavy. Dacia Sandero je od roku 2017 najkupovanejšie auto súkromnou klientelou (nepodnikateľmi/firmami) v Európe a Dacia Duster je od roku 2018 najpredávanejšie SUV medzi súkromnou klientelou.
Začala to Dacia 1100 v roku 1968
V auguste 1968, teda v roku keď sovietske vojská násilne obsadili Československo, začali v Rumunsku z fabriky vychádzať prvé modely Dacia 1100. Hneď ďalší rok sa v produkcii objavila na dekády legendárna Dacia 1300, ktorá bola veľmi presnou licenčnou kópiou Renaultu 12. Tá vznikala ako sedan, kombi, sporadicky športové kupé a vyvýšená verzia LCV. V produkcii ostala celých 35 rokov až do roku 1999. Práve v tento rok sa Rumuni dohodli s Francúzmi a značku vzal pod seba Renault Group.
V roku 2004 sa s príchodom typu Logan I stala Dacia skutočnou medzinárodnou značkou. V roku 2005 uviedli do prevádzky prvú fabriku mimo Rumunska. Jedná sa o továreň Somaca v Kasablanke v Maroku. V roku 2012 v Maroku postavili Francúzi ďalšiu novú fabriku Tangier. Neskor prišla ešte fabrika v Alžíry len pre daný trh, nuž a v roku 2020 spustili výrobu typu Spring v meste Oran v továrni Shyian v Číne. Dnes je značka oficiálne prítomná na 44 trhoch a neustále rastie. Iste, k najväčším značkám sveta má Dacia ešte ďaleko, no dnes patrí medzi najúspešnejšie a najžiadanejšie značky automobilov v Európe. Niet divu, pretože sa dá hovoriť o jedinej ľudovej značke.