Za hlavné dôvody znižovania stavov patrí zníženie dopytu po modeli Astra a tiež aj vysoké náklady britského závodu. 

Reči o prepúšťaní v Británii sa skloňovali od úplného začiatku rokovaní s PSA. Keď chcú Francúzi zachrániť Opel, musia sa zbaviť okovy v podobe vysokých nákladov britského „Oplu“ – Vauxhallu.
 

Pracovné miesta sú ohrozené najmä na severozápade Anglicka, v meste Ellesmere Port. Medzi hlavné dôvody patrí pokles dopytu po type Astra, ktorý je hlavným ťahúňom v tomto závode. Nevýhodou závodu je len to, že vyrába autá len pre regionálny trh. Hovorca Denis Chick uviedol, že prepúšťanie najviac ovplyvňuje práve menší záujem o tento model, takže klesá aj jeho produkcia. Namiesto toho sa značke darí so športovo orientovanými modelmi. A navyše, okrem zrušenia pracovných miest továreň čaká zmena pracovného času. Budú ťahať iba jednozmennú prevádzku. Zatiaľ čo doteraz vyrábali 150-tisíc áut ročne, po novom výroba klesne na 70 až 90-tisíc. To je takmer polovica, a to veruže dobre neznie. 


Niektorí analytici dokonca spochybňujú odchod Británie z Európskej únie. To však hovorca rázne vyvrátil. Podľa PSA je tiež neopomenuteľným problémom aj to, že v Británii sú oveľa vyššie náklady na výrobu, ako v obdobných závodoch vo Francúzsku. O tom, či presunú časť výroby do Francúzska, zatiaľ údajne nerozhodli.

Ako je na tom Vauxhall? Momentálne v celej krajine pracuje 4500 zamestnancov. Závod Ellesmere Port momentálne pracuje 1800 ľudí. A v ňom plánujú prepustiť takmer 1/5 zamestnancov fabriky.