Výroba automobilov priamo v Číne je pre mnohé automobilky veľkým lákadlom. Otvára sa im tak jednoduchšia cesta k tamojším zákazníkom, racionalizuje to celý proces predaja a v konečnom dôsledku aj znižuje náklady a maximalizuje zisk. Európa už skrátka ani pre samotných európskych producentov často nie je najväčším odbytiskom a viac áut nakoniec predajú v Ázii. Porsche nie je výnimkou.
„Čínske“ Porsche by nikto nechcel
V roku 2020 vyrobila automobilka Porsche presne 272 162 vozidiel, z toho až 88 968 áut nakoniec zamierilo na čínsky trh. Pre lepšiu orientáciu, európski klienti odobrali 80 892 áut a do USA zamierilo 57 294 kusov. Ani jedno z vyrobených áut však fabrika nepostavila v Číne. A ani o ich výrobe v Ázii zatiaľ vedenie automobilky neuvažuje. Šéf automobilky Porsche, Oliver Blume, potvrdil, že výrobou v Číne by si možno zbytočne zavarili. Ich klientov totiž údajne láka práve značka „Made in Germany“ ako záruka kvality, prestíže a „vyššieho postavenia“. Autá vyrobené v Číne, hoci aj podľa rovnakých kvalitatívnych štandardov, by neboli pre zákazníkov také atraktívne. A nič na tom nemení ani známy fakt, že niektoré modely Porsche schádzajú, či schádzali z výrobných liniek bratislavského závodu VW, alebo zo Škandinávie (Valmet Automotive vo Fínsku).
Podľa Blumeho je z hľadiska imidžu veľmi dôležité, aby aj nastupujúca generácia elektrických modelov niesla označenie „Made in Germany“. Nevylúčil, že za 10 rokov môže byť situácia iná a nakoniec časť výroby do Číny naozaj presunú, momentálne by to však bolo kontraproduktívne. Zákazník Porsche bude mať skrátka aj naďalej istotu, že o montáž jeho auta sa postarajú vždy len európske fabriky.
zdroj: Motor1