Pýtate sa prečo označenie HZMB. Je to skratka oblastí, ktoré spája: Hong Kong-Zhuhau-Macau Bridge. Jeho stavbu odštartovali oficiálne v roku 2009 a jeho dokončenie niekoľkokrát posunuli. Práce trvali 8 rokov, projektovanie 6. K tomu si prirátajte kontrolovanie, kolaudáciu... Rovnako museli navyšovať aj financie. Ale pri takej veľkej stavbe sa to dalo čakať.
Stavbu realizovalo China Communications Construction Co. Táto stavba urýchli premávku. Pôvodne trasa trvala 3 hodiny, po novom menej ako 30 minút. Na stavbu použili 400 000 ton ocele.
Pôvodne mala byť táto stavba dokončená pred dvomi rokmi. Žiaľ, ani tá nebola úplne bez pochybení a káuz. Zomrelo 7 ľudí, 129 (iný zdroj uvádza, že cez 200) sa zranilo z celkovo 14 000 pracujúcich. K tomu si prirátajte podozrenia z politických kampaní, korupcie, zlý dopad na životné prostredia.
Pri projektovaní stavby uvažovali aj nad prírodnými živlami. Stavba by mala odolať zemetraseniam o sile 8 stupňov Richterovej stupnice a aj super tajfúnom, či iným mechanickým poškodeniam.
Otvorenia sa zúčastnil čínsky prezident Si Ťin-pching, ale tiež aj najvyššia predstaviteľka Hongkongu Carrie Lam a čínsky vicepremiér Chan Čeng, uviedol denník South China Morning Post.
Táto stavba má jednak svojich fanúšikov, ale na druhej strane aj odporcov. Tí druhí ho označujú za drahý politický projekt.
Foto: CGTN