Podľa šéfa rezortu vnútra sa minulý rok napriek zásadnému nárastu podarilo splniť cieľ, a to, aby počet obetí na cestách neprekročil číslo 300. “Naďalej sú tam však veci, s ktorými sme nespokojní,” zdôraznil minister vnútra. Prekáža najmä nárast počtu obetí medzi chodcami. “V porovnaní s rokom 2014 je to viac o 20 osôb,” uviedol. Ministerstvo vnútra tak bude podľa neho ešte viac presadzovať reflexné prvky, či osvetu. Nevylúčil ani ukladanie pokút nezodpovedným chodcom, nebude to však prioritou. Až 71% smrteľných nehôd chodcov bolo za zníženej viditeľnosti, dvaja z troch zomreli v obci. Najviac chodcov prichádza o život vo veku 51 až 70 rokov.
V r2015 zahynulo na našich cestách aj viac motorkárov, môže za to aj oveľa dlhšia sezóna pre pekné počasie.
Názor redakcie: V mnohých obciach sa pre úsporné opatrenia v noci nesvieti pouličným osvetlením. Veľmi veľa dedín nemá doriešené chodníky a obyvatelia sú nútení chodiť po ceste. V kombinácii so zníženou viditeľnosťou, chýbajúcimi reflexnými doplnkami a stále hustejšou dopravou tu máme tieto nelichotivé výsledky smrteľných zranení.
Okrem osvetlenia mnohých obcí v noci, samostatných chodníkov sú problémom aj chýbajúce reflexné prvky chodcov a cyklistov.
Z pohľadu dopravnej nehodovosti bola v minulom roku najhoršia situácia v Žilinskom a Prešovskom kraji. V prípade Prešovského kraja však ministerstvo vnútra očakáva zlepšenie najmä pre nové úseky diaľnic, čo môže mať na vývoj nehodovosti pozitívny vplyv.
Na Slovensku sú aj okresy, kde sa vlani nestala žiadna smrteľná nehoda
Boli to Bánovce nad Bebravou a Bratislava IV. Najčastejšími príčinami dopravných nehôd boli v roku 2015 porušenie povinností vodiča, nedovolená rýchlosť a nesprávny spôsob jazdy. “Zaznamenali sme aj prácu s iPodom, či čítanie novín za volantom. Tieto veci sú veľmi nebezpečné,” skonštatoval minister.
Vzrástol aj počet usmrtených motocyklistov, v tomto prípade to však podľa ministra mohlo súvisieť aj s lepším počasím v minulom roku, pretože mohli jazdiť v podstate až do decembra.