Toyota je bezpochyby automobilový fenomén dneška. Premyslenou výrobou hybridných vozidiel a ich neustálym vývojom sa totiž prepracovala na čelo automobilového sveta a opäť sa stala celosvetovou jednotkou v počte predaných kusov. Automobilke sa skrátka darí a práve vďaka nastolenej taktike si dnes môže ako jedna z mála dovoliť vyrábať aj športové, či terénne modely a ponúkať ich dokonca aj na prísnom európskom trhu. Jediné, v čom strácala, je množstvo ponúkaných elektromobilov. Nové vedenie automobilky však uznáva, že prišiel čas na zmenu.
Nový šéf Toyoty, Kodži Sató (v strede), chce klásť väčší dôraz na elektrické autá.
Lexus bude výstavnou skriňou elektromobility
„Musíme zefektívniť štruktúru a zamerať sa aj na elektromobily,“ povedal pre agentúru Reuters nastupujúci výkonný riaditeľ Toyoty, Kodži Sató. „Zásadne zmeníme spôsob nášho podnikania, od výroby, cez predaj, až po servis,“ pokračoval Sató. Na čele tejto transformácie má stáť značka Lexus a plánom je predaj 3,5 mil. elektrických áut do roku 2030. Druhým dychom však dodal, že Toyota nikdy nestratí zdravý rozum a naďalej zostane aj pri výrobe a zdokonaľovaní spaľovacích motorov a vodíkových áut. Či už s palivovými článkami, alebo na priame spaľovanie vodíka. Toyota tak údajne zostane aj naďalej globálnym hráčom pripravená na všetky možnosti a bude mať pripravené koncepty mobility pre všetky svetové regióny. Jednostrannú orientáciu výlučne na batériové elektromobily nový šéf Toyoty aj naďalej odmieta.
zdroj: Toyota, Reuters