Bývalá britská značka Morris Garages je dnes v rukách čínskeho štátneho koncernu SAIC a známe logo sa samozrejme snaží už roky využiť pri návrate týchto áut na európsky trh. To sa MG zatiaľ s menšími úspechmi darí predovšetkým v domovskej Británii, momentálne má však táto firma vybudovanú pomerne rozsiahlu sieť v celej západnej časti Európy a k tomu i nový produkt, ktorý by mohol Číňanom obchodne dosť pomôcť.
Tou novinkou je MG5 Electric, v zásade prvý sériovo vyrábaný elektrický kombík s dĺžkou 4600 mm, šírkou 1818 mm, výškou 1543 mm a rázvorom 2659 mm. Aby ste si tieto rozmery mohli dať do kontextu, auto je veľké približne ako Škoda Octavia Combi štvrtej generácia, pričom medzi nápravami českého modelu je o 27 mm viac miesta.
Vyšší výkon s menšou kapacitou a naopak
Čínsky päťdverový automobil má predné kolesá poháňané elektromotorom s výkonom buď 115 kW (156 koní) alebo 130 kW (177 koní), krútiaci moment 280 Nm je pre obe jednotky identický. Zákazníci budú mať na výber akumulátory s kapacitou 50,3 kWh (výlučne so silnejším motorom) alebo 61,1 kWh (naopak len so slabšou jednotkou), čo je ekvivalent približne 19,5 až 24 litrov benzínu. Podľa výrobcu to má stačiť na dojazd od 310 do 400 kilometrov.
Trochu prekvapivo majú všetky verzie udávanú identickú pohotovostnú hmotnosť 1562 kg, rovnaká je tiež maximálna rýchlosť 185 km/h a rozdiel je len v akcelerácii z miesta na 100 km/h. Nelogicky je však 8,3 sekundy udávaných pre slabší model, zatiaľ čo pre silnejší platí čas 8,5 sekundy.
MG5 Electric má základný objem batožinového priestoru 479 litrov, ktorý je možné sklopením zadných sedadiel zväčšiť na 1367 litrov. Užitočná hmotnosť čínskeho auta je 455 kg a maximálna hmotnosť brzdeného i nebrzdeného prívesu je identických 500 kg.
Kombík bude v predaji vo výbavách Comfort a Luxury, pričom prvá z nich ponúkne 16-palcové disky, manuálnu klimatizáciu, zadnú parkovaciu kameru, látkou čalúnené sedadlá, diódové svetlá, šesť airbagov, adaptívny tempomat a hromadu ďalších prvkov. Luxury navyše dostane hliníkové sedemnástky, kamery zaberajúce priestor v 360-stupňovom uhle, sedačky potiahnuté umelou kožou, automatickú klimatizáciu, dažďový senzor či automatické stmievanie spätných zrkadiel.
Ceny na všetkých trhoch zatiaľ neboli zverejnené, takže vám nedokážeme povedať, kde sa MG5 vyplatí najviac, napríklad v Holandsku ale vyjde Comfort s menším dojazdom na 33 985 eur a za Luxury dáte 35 485 eur. Ak dáte prednosť autám s predĺženým dojazdom, pripravte si 36 985, respektíve 38 485 eur.
zdroj: MG Motors