Ochrana dospelých
V tomto smere má papierovo mierne navrch Citroën so ziskom 82 percent bodov, zatiaľ čo Mobilize ich získalo len 80 percent, pohľad na detailné výsledky ale hovorí, že Limo má po stránke bezpečnosti posádky podstatne väčšie medzery ako C5 X.
V prípade Citroënu pôjde zrejme o problém predpínačov bezpečnostných pásov, pri čelnom náraze na pevnú bariéru i pri bočnej zrážke so stĺpom totiž senzory na hrudníku zaznamenali zvýšené hodnoty. Namerané čísla však zakaždým končili na hranici, kedy sú výsledky ešte bezpečné. V prípade Mobilize to ale neplatí. Hraničné výsledky boli zaznamenané pri náraze na pevné i deformovateľné bariéry, pričom v druhom prípade boli ohrozené i nohy vodiča. Katastrofálne potom dopadol vzájomný kontakt hláv figurín vpredu pri bočnom náraze a slabý výsledok Limo dosiahlo aj pri kontakte so stĺpom.
Ochrana detí
Ak si obe autá zaslúžia za niečo bezpodmienečnú pochvalu, potom je to za ochranu detí. Obe autá dosiahli výborný výsledok (Citroën 87 percent bodov, Mobilize 75 percent bodov), pričom Limo stratilo nejaké body len za – podľa komisárov – menej zrozumiteľnú nálepku informujúcu o možnosti vypnúť airbag vpredu pre spolujazdca.
Ochrana chodcov
V prípade ochrany chodcov či cyklistov sa žiadne veľké prekvapenie nekoná. Citroën i Mobilize získali zhodných 69 percent bodov. C5 X má veľmi dobre navrhnutú kapotu, hlava zrazeného do nej padá obrazne povedané ako perinky, veľmi nebezpečná je však predná hrana, ktorá skončila v červenom poli. Limo má výsledky vyrovnanejšie, obe autá potom dosiahli (podľa očakávania) slabé skóre kvôli pevným predným stĺpikom.
Asistenčné systémy
Žiadne zvlášť vyčnievajúce výsledky nedosiahli francúzske novinky ani pri hodnotení asistenčných systémov – 71 percent bodov berie Mobilize, 66 percent Citroën. Kým C5 X má problémy s detekciou chodcov pri odbočovaní a stopercentný nie je ani pri núdzovom brzdení pred cyklistom priečne križujúcim jeho dráhu, Limo zase nedokáže správne zaregistrovať bicykel pri krajnici pri súbežnej jazde.
Výsledkom sú štyri hviezdičky pre obe autá, aj keď je nutné dodať, že posádku o niečo lepšie ochráni Citroën.
zdroj: Euro NCAP