Honda používa kameru pod spätným zrkadlom
Krajina vychádzajúceho slnka nezostane dlho sama, čoskoro sa pridajú aj ďalšie časti sveta. Európska únia by sa mala pozrieť na svoju legislatívu a dovoliť používanie kamier ešte v tomto roku, USA sa pridá v 2018 a Čína bude nasledovať krátko na to.
Vec, ktorú sme doteraz videli len na konceptoch, prichádza do reálneho sveta. V Japonsku môžu automobilky od polovice júna 2016 predávať autá s kamerovými systémami namiesto spätných zrkadiel.
Nižší aerodynamický odpor
Kamery majú oproti zrkadlám niekoľko výhod. Tou prvou je zníženie spotreby, pretože sú ľahšie a majú oveľa menší aerodynamický odpor. Dokážu zachytiť viac a vodič tak vidí aj to, čo by bolo v prípade zrkadla v mŕtvom uhle. Obraz nemusí ísť priamo z kamery, ale môže byť spracovaný, tým pádom ho systém prispôsobí aktuálnym podmienkam, takže už žiadne oslnenie, tma alebo zlá viditeľnosť kvôli nepriazni počasia.
Kia má smart spätné zrkadlo s integrovanou cúvacou kamerou
Aj dodávatelia sú pripravení, japonský Ichikoh Industries a nemecký Bosch spolupracujú s automobilkami na novinkách pre japonský trh. Ichikoh napríklad uvedie systém pre auto strednej triedy, ktoré začnú predávať v auguste. Predpokladajú že do roku 2023 bude mať v Japonsku kamery namiesto zrkadiel asi 29% áut, teda asi 2,3 milióna.
Zdroj: caradvice.com.au