Ak chcel človek pred pár rokmi hatchback s dobrými jazdnými vlastnosťami, vybral si Ford Focus. Prvá a druhá generácia bola šoférsky atraktívne auto, no s príchodom tretej generácie v roku 2011 sa to zmenilo. Netvrdím, že sa z Focusu stalo po jazdnej stránke zlé auto, ale už sa nedá považovať za stopercentného kráľa triedy. Môže ho však v losom teste ohroziť novinka v triede Nissan Pulsar alebo jednoduchý liftback Seat Toledo ?
Podľa štandardov losích testov Teknikens Värld musia byť vozidlá naložené a zvládnuť manéver aj vtedy, ak by človek nešiel v aute sám. Švédi považujú test za absolvovaný v prípade, že automobil prejde bez straty kontroly rýchlosťou 70 km/h. Väčšina test ako taký zvládne, vyššia rýchlosť je potom ako plus pri porovnávaní s konkurenciou.
Testom neprešiel
Ford Focus 2015 s motorom 1.0 EcoBoost ale testom neprešiel. Teda nie požadovaným tempom. Medzi kužeľmi nebol schopný dosiahnuť rýchlosť vyššiu než 68 km/h. Zvedavosť, či vôbec testom prejde, prinútila Švédov odstrániť 130 kg hmotnosti. Ford to nakoniec zvládol. Dosiahol 76 km/h, čo nie je veľká sláva, ako za chvíľu uvidíte.
Od Pulsaru sa neočakávajú nejaké nadpozemské jazdné schopnosti a aj sama automobilka priznala, že má byť po vzore Qashqaiu hlavne komfortným vozidlom. To však nemusí znamenať zlú ovládateľnosť, práve naopak. Nissan zvládol test o dosť lepšie, ako Ford. V rýchlosti 79 km/h pôsobí oveľa istejšie. Ako väčšina áut s predným náhonom je dosť nedotáčavý a nakoniec v rýchlosti 81 km/h simulovanú cestu opustí, avšak stane sa tak vo vyššej rýchlosti a s naloženým autom.
Seat Toledo zvládne test v maximálnej rýchlosti 76 km/h, rýchlosť väčšia o 2 km/h viac už spôsobuje problémy. Oproti Nissanu má Seat problémy so silnou pretáčavosťou, ale nakoniec test úspešne dokončí. Naložené Toledo je o 8 km/h lepšie, ako Focus, ak berieme v úvahu zaťaženie vozidla.
Čo povedať na záver? Je slovo hanba silné? Pre iné auto by možno nebola. Veď Focus podľa pravidiel nastavených pre tento test neprešiel! Po odstránení záťaže sa dokázal vyrovnať naloženému Toledu, čo nemôže nik považovať za žiadny úspech a oproti Pulsaru, ktorý tiež nepatrí medzi špičku v jazdných vlastnostiach. Obidvaja konkurenti majú navyše jednoduchú zadnú nápravu. Problémom Focusu môže byť aj vyššia hmotnosť, ako udáva výrobca. Rovnaký problém malo aj Mondeo, ktoré postavila rovnaká redakcia na váhu a namerali mu až o 240 kg viac! Ďalšia vec je nastavenie stabilizačného systému, alebo možno aj oboje...
zdroj : Teknikens Värld, autoforum