"Bude ľahšia a rýchlejšia. Nie je nič, pod 100 000 libier, čo by ju porazilo na trati. Jedine iný Lotus." Takto sa o modernizovanej Evore vyjadril šéf Lotusu, Jean-Marc Gales.
Modernizovaná Evora dostane aj ľahkú off-road verziu.
Nepôjde však o auto s terénnymi ambíciami. Ani o odkaz na súťažné špeciály, ako v prípade avizovaného, no zatiaľ nerealizovaného Porsche 911 Safari. No určitá podoba tu bude. Evora crossover totiž dostane najmä väčšiu svetlú výšku a dizajnové prvky, ktoré by mali naznačiť jeho schopnosti. Ak by ste ale očakávali pohon oboch náprav, zostanete sklamaní. Aj tento model Evory totiž bude mať iba zadný náhon. Zabodovať by mal najmä v krajinách, kde sa terénne vyzerajúce autá tešia veľkej obľube. Podľa ľudí z Lotusu by to mala byť najmä Čína a USA. Okrem crossoveru však automobilka chystá hlavne celkovú modernizáciu typu Evora. Podľa Jean-Marca Galesa,: "Bude ľahšia a rýchlejšia. Nie je nič, pod 100 000 libier, čo by ju porazilo na trati. Jedine iný Lotus." Faceliftovanú Evoru plánujú Briti predstaviť na budúcoročnom autosalóne v Ženeve. Okrem o približne 15% viac výkonu dostane aj nové verzie. Popri "terénnej" verzii sa zrejme dočkáme aj otvoreného modelu. Gales totiž na túto tému povedal: "Nikdy sme z nej nerobili roadster, čo je tá najjednoduchšia vec na svete." Okrem civilného roadsteru však v automobilke pracujú aj na hardcore verzii, určenej primárne na okruhy v štýle Lotusu 2-Eleven. Vyzerá to teda, že sa chce tento tradičný výrobca opäť vrátiť do hry. Tentoraz však opatrnejšie ako pred pár rokmi, keď ohlásil a neskôr aj s hanbou zrušil plán na predstavenie 5 nových typov.
V Lotuse chystajú aj Evoru Roadster a jej hardcore verziu v štýle 2-Eleven
Zdroj:carmagazine