VW USA americkým úradom potvrdil zošrotovanie viac než stotisíc pojazdných áut
Istý nemecký magazín sa dostal k údajom priamo z firmy, ktoré americkým úradom potvrdzujú ďalší osud stoviek tisícov spätne vykúpených áut, ktoré museli byť stiahnuté z premávky. Dokumenty potvrdzujú dve základné línie osudu týchto áut. Značná časť áut s podvodným softvérom spätne odkúpených od ich majiteľov z celej USA skončila zošrotovaním.
Viac než štvrť milióna áut upravili a vrátia do premávky
Aféra dieselgate sa len v USA týkala 486 000 predaných áut. Z tohto množstva musel Volkswagen a Audi spätne odkúpiť cca 400 000 áut s motormi TDI objemu 2,0 a 3,0 litra. Prevažnú väčšinu z nich dokázali upraviť poslať do prevádzky znova. Približne 261 000 áut sa do predaja postupne dostáva prostredníctvom siete predajcov VW a Audi v celej USA. Predávajú sa, samozrejme, ako ojazdené autá.
Zošrotovať dali viac než 102-tisíc pojazdných áut!
Oveľa horší osud však čaká viac než 102-tisíc áut, ktorých úprava na ekologickú prevádzku nie je možná, alebo teda rentabilná, a preto sa ich rozhodli zlikvidovať. Smutné je, že išlo o pojazdné autá, ktoré však mali buď veľký nájazd, boli prevádzkou poznačené aj inak, alebo by v ich prípade náklady na úpravu ekonomicky nedávali zmysel. Ich ďalšie dlhodobé skladovanie tiež stojí nemalé peniaze, pretože VW USA si veľké plochy vo Victorville prenajíma. No úrady USA zakázali akýkoľvek ďalší predaj komponentov z nich, bez ohľadu na to, či by išlo o diely mimo hnacieho agregátu. Manažment vo VW preto vyhodnotil, že v tejto situácii bude najjednoduchšie autá úplne zničiť. Nejasný osud má ešte ďalších niekoľko desiatok tisíc áut, ktoré technici postupne prechádzajú a vyhodnocujú, čo s nimi ďalej...
Zdá sa, že VW USA nemal v tejto situácii na výber. Dlhodobo skladovať autá, ktoré nepoužiteľné vcelku a nie je možné ich rozobrať a rozpredať, ozaj nedáva zmysel. Určite však mohli byť veľmi efektívne využité (minimálne na predaj dielcov okrem samotných motorov) kdekoľvek vo svete, kde jazdia milióny takých áut a dobrých a lacných náhradných dielcov nikdy nie je dosť.