Keď si pozriete súčasný výrobný program Mitsubishi a ich koncepty, je zrejmé, že ponuke kraľuje nízka spotreba, nie výkon a dynamika. V tomto kontexte nadpis článku asi nikoho nešokuje. No tiež nepoteší, je to ako keď vás začne bolieť brucho z jedla, na ktoré ste už zabudli. Chalani z austrálskeho Caradvice.com.au si na aktuálnom autosalóne v Tokiu vyhliadli šéfa značky a bez servítky na neho zaútočili otázkami ohľadne budúcnosti najznámejšieho Mitsubishi sveta.
Po 6 rokoch od predstavenia je predsa najvyšší čas na informácie o novej generácii Lancer EVO XI. Snáď o to viac, že fanúšikom a majiteľom Evolutionov v USA predajcovia už tretí rok opakujú zdrvujúcu, no evidentne nepresnú a snáď aj nepravdivú správu o tom, že posledné Mitsubishi Lancer EVO X bude ročník 2010. To isté malo platiť pre modely 2011, 2012 aj 2013... Mitsubishi USA teraz do predajní prináša znova mierne modifikovanú verziu 2014 a už sa šušká, že takto o rok ju bude nasledovať model pre r2015. Až v roku 2016 sa do predaja má dostať 11. generácia Lanceru EVO.
Niekoľko iných zdrojov naznačilo, že nová generácia si už bude nie len pre jazdnú dynamiku, ale hlavne pre lepšiu spotrebu a emisie pomáhať elektromotorom. Lancer EVO XI teda podľa všetkého bude full hybrid, no pod prednou kapotou má mať 4-valec 4B11T a stály pohon oboch náprav. Táto správa však pochádza ešte z roku 2010 a reflektovala istý stupeň vývoja nástupcu desiny, ktorá začala vznikať takto pred 8. rokmi štúdiou Concept X o dva roky neskôr doplnenou verziou Prototype X. Keďže o jeden a pol mesiaca je tu rok 2014, je zrejmé, že na novom type Lancer EVO XI v Japonsku nijako zvlášť tvrdo nemakajú.
To, samozrejme, dáva niekdajším, ale aj hŕstke stálych fanúšikov značky s troma diamantami v znaku dôvody na nárek a obavy pre rozšírenie skupiny už neexistujúcich skvelých a úspešných áut ako Galant, Eclipse, Pajero...