Avatr, ale tiež materský koncern Changan, sú pre Európanov samozrejme neznáme firmy, ku spolupráci však prizvali známe mená, pretože okrem Huawei a CATL sa okolo tohto projektu pohybuje tiež značka Nio.
Sériová výroba SUV Avatr 11 (číta sa to ako One-One a ide o Fibonacciho postupnosť) beží od konca roka 2022, pričom fabrika v 31-miliónovom meste Čchung-čching má ročnú kapacitu 350 tisíc áut a zatiaľ (do septembra 2023) dodala zákazníkom prvých 12 tisíc vozidiel.
Avatr 12 (One-Two) predstavené v Mníchove je veľké štvordverové kupé s dĺžkou 5020 mm, šírkou 1999 mm, výškou 1460 mm a rázvorom viac ako tri metre, presnejšie 3020 milimetrov. Dostupné má byť v dvoch základných verziách. Slabší model má jeden elektromotor s výkonom 313 koní, pohon zadných kolies a batériu CATL s kapacitou 94,5 kilowatthodiny.
Špičkové prevedenie má dva elektromotory so systémovým výkonom 578 koní, rovnaký akumulátor a dojazd 650 kilometrov, zatiaľ čo základ rovných 700 km, ide však o čísla podľa čínskej, len málo presnej metodiky, takže na presnejšie hodnoty si budeme musieť chvíľu počkať.
Vo výbave 12 nájdete výsuvné kľučky dverí, diódové svetlá, výsuvný spojler na veku batožinového priestoru, kožou čalúnenú palubnú dosku, neforemný hranatý volant, ale tiež digitálne vonkajšie spätné zrkadlá, 35,4-palcový displej po predným oknom doplnený druhou veľkou dotykovou obrazovkou a zvyšok interiéru je potiahnutý jemnou kvalitnou kožou Nappa.
Nad posádkou je elektro-chromaticky ovládaná panoramatická strecha, audiosystém pracuje s 27 reproduktormi a asistenčný program Advanced Driving System 2.0 pochádza od Huawei a obsahuje napríklad trojicu Lidarov a setom ďalšej skoro tridsiatky pokročilých senzorov.
Podrobnosti o cenách či termíne uvedenia na trh Číňania zatiaľ neprezradili, ale do roku 2025 chce Avatr predstaviť minimálne dva ďalšie elektromobily.
zdroj: Avatr, Carscoops