No zdá sa, že japonskí inžinieri si zachovali chladnú hlavu a s vývojom nových technológií sa neponáhľali o nič viac ako museli. O tom svedčí aj výsledok prieskumu trhu americkej spoločnosti „JD Power and Associates“ v Nemecku, ktorý uvádza, že automobilka Mitsubishi je druhá najspoľahlivejšia značka. Na prvom mieste sa umiestnila Mazda, na treťom Škoda, za ňou Dacia a Toyota prekvapivo až na piatom mieste.
Na prieskume sa zúčastnilo 15.000 respondentov, ktorí odpovedali na otázky ohľadom kvality, spoľahlivosti, príťažlivosti, nákladov na údržbu a spokojnosti s predajcom (od prevzatia vozidla až po kvalitu služieb). Generálny riaditeľ Mitsubishi Motors SK hovorí, že v prieskume síce ide o nemecký trh, ale ponuka modelov a automobilová mentalita na Slovensku je vraj s tou nemeckou veľmi podobná, a preto sú výsledky prieskumu relevantné aj na Slovensku.
Martin Krob, generálny riaditeľ M Motors SK: „Najnovší prieskum sa síce týka nemeckého trhu, avšak ponuka modelov na našom trhu ako aj automobilová mentalita na Slovensku sú veľmi blízke nemeckému trhu. Preto sú výsledky prieskumu JD Power relevantné aj pre Slovensko.“
Prvé Mitsu prišlo v roku 1917
Na záver si precvičíme dejepis a pozrieme sa na začiatky značky Mitsubishi. Začnime tým, že Mitsubishi bola prvou automobilovou značkou v Japonsku, ktorá vyrábala sériovo. Prvým sériovým japonským autom bolo v roku 1917 Mitshubishi Model A, poháňaný 2.8 litrovým 4-valcom s výkonom 35 koní. Stálo na platforme Fiat Tipo 3. Pod pojmom sériová výroba si vtedy predstavovali celkovo 22 vyrobených kusov. O pár rokov neskôr, v roku 1937, vyrobili v Mitshubishi auto, ktoré predbehlo svoju dobu asi tak o 70 rokov. Jednalo sa totiž o klasický dobový sedan, no s trochu vyššou svetlou výškou, terénnymi pneumatikami a stálym pohonom 4x4. PX33 poháňal 6.7 litrový diesel s výkonom 70 koní, no vyrobili len 4 kusy. Ďalej prišli autá, aké Japonci skutočne potrebovali, malý sedan Mitsubishi 500 s motormi s objemom 500 až 600 kubických centimetrov, ďalej Mitsubishi Colt, luxusný sedan Debonair alebo legenda, akou je Pajero. Dnes sa Mitsubishi s modelmi i-MiEV alebo Outlander PHEV uberá skôr smerom k e-mobilite.