Ako asi viete, v Hamburgu do určitých ulíc nemôže žiaden diesel so staršou emisnou normou ako je Euro 6. Teda všetky Euro 5 a staršie nafťáky tam majú zákaz. Nissan popri záruke na vrátenie zakúpeného modelu tejto značky s dieselom pod kapotou prichádza s ďalším produktom pre svojich budúcich zákazníkov. Akcia platí opäť len v Nemecku, no nie je viazaná na odpredaj áut len tejto japonskej značky.
Je to asi logický krok. Nemci sú s obmedzeniami pre dízle asi najďalej, zákazníci sa tam obávajú vlastniť staršie dieselové auto. Nissan preto prišiel s ponukou odkupného bonusu na staršie dieselové auto so staršou emisnou normou ako Euro 6.
Na Qashqai môžete dostať bonus do 5 000 eur.
Odkupný bonus v Nemecku po novom predlžujú do konca marca 2019. Ak u predajcu odovzdáte staršie vznetové auto s emisnou normou do Euro 5, na kúpu nového dostanete bonus. Ten sa líši od toho, pre aký Nissan sa rozhodnete. Na typ Juke je to do 3 500 eur, na Micru do 3 000 eur, na väčšie SUV X-Trail alebo Qashqai až do 5 000 eur.
Najväčší bonus je, samozrejme, na elektromobil Leaf. Naň k štátnemu bonusu 2 000 eur dostanete ešte 3 400 eur, teda celkovo 5 400 eur. Samotná suma bude závislá od auta, ktoré im odpredáte. Nemožno očakávať, že na starý dieselový Peugeot 106 dostanete bonus 5 000 eur a podobne. Nissan má len podmienku, že auto musíte vlastniť viac ako pol roka. Niečo podobné sme tu mali v rámci šrotovného, čím sa veľmi výrazne zredukoval počet starých áut aj na úkor zničenia veľakrát zachovalých starých Škodoviek, "Žigulákov" a iných "stariniek". Otázka je, či starý deduško so starou naftovou 106-kou znečistí emisiami prostredie tak výrazne, aby v konečnom dôsledku bola kúpa nového auta (náklady na výrobu autá sa dajú tiež vyrátať po ekologickej stránke) vôbec prospešná. A ten kto jazdí skutočne veľa, už predsa na žiadnom starom aute nejazdí, prípadne tí vodiči sú jednoznačne v menšine. Čo si o tom myslíte?
Zdroj foto: Nissan