Máte pochybnosti? Myslíte, že indický crossover je lacný preto, že nie je taký kvalitný, bezpečný a vybavený ako európsky model? Akosť plastov v interiéri Tata Punch môžeme len hádať, pokiaľ ale ide o bezpečnosť, auto nedávno získalo 5 hviezdičiek v nárazových testoch nezávislej agentúry Global NCAP za ochranu dospelých cestujúcich a 4 za ochranu detí. Inak povedané, ide o najbezpečnejšie indické auto.
Vlastne to nie je ani veľmi prekvapivé - Tata vlastní koncern Jaguar Land Rover. Zdieľanie technológií sa prejaví. Výsledkom je platforma ALFA (Agile Light Flexible Advanced), ktorá má podľa automobilky kombinovať obratnosť a ovládateľnosť hatchbacku s DNA SUV.
To sú samozrejme klasické marketingové reči, pravdou ale je, že toto auto skutočne nie je žiadny tank. Má dĺžku 3827 mm, rázvor 2445 mm, šírku 1742 mm a výšku 1615 mm. Jeho pôdorys i vzdialenosť náprav sú teda nepatrne menšie než Škoda Fabia III. generácie.
Bez turba, bez dodatočnej elektriky
Nad prednou poháňanou nápravou typu MacPherson pracuje výlučne benzínový radový trojvalec Revotron s objemom 1,2 litra. Vystačí si s atmosférickým plnením, ponúka maximálny výkon 86 koní pri 6000 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 113 Nm pri 3300 ot./min.
Zážihová pohonná jednotka je síce jedinou alternatívou, zákazníci však budú mať možnosť vybrať si aspoň prevodovku. V oboch prípadoch má päť stupňov a dostupný bude manuál i automat.
Auto bude dostupné v siedmych odtieňoch a štyroch výbavách. Základná Pure má oceľové pätnástky, ďalšie tri stupne však už ponúkajú hliníkové 15-palcové kolesá a v najvyššej výbave Creative už nájdete 16" disky. A ten zvyšok? Čo všetko Punch ponúka, nájdete v priloženom videu a ak môžeme súdiť z tých pár minút pohyblivých obrázkov, nič zásadné (na malé lacné auto) nechýba.
Ako som uviedol na začiatku, nová Tata štartuje s úžasnou základnou cenovkou. Na indickom trhu sa bude predávať za (v prepočte) 6300 eur. Objednajte Punch v plnej výbave a stále bude za vynikajúcich 10 tisíc eur.
Indická automobilka zatiaľ neprezradila, či má v pláne predávať novinku aj v Európe, veľkú šancu tomu ale nedávame. Navyše ak by to vyšlo a Punch sa na náš trh nejakým zázrakom dostal, je jasné, že taký lacný by ani zďaleka nebol. Clo, DPH, pokuty za emisie, povinná hromada ďalších bezpečnostných prvkov a z ďalšieho zaujímavého auta za ešte zaujímavejšie peniaze by sme tu mali zase len ten náš výrazne drahší priemer.