Zdá sa, že sa požičovniam automobilov pôsobiacich na európskom trhu zatiaľ vcelku úspešne darí plávať pod radarmi horlivých bruselských úradníkov. Inak si totiž nedokážeme vysvetliť, ako je možné, že na ich služby doteraz neboli zavedené žiadne povinné kvóty na elektromobily. Na druhej strane je to pre nás krásna príležitosť pozrieť sa na to, ako reagujú motoristi na doteraz zákonmi a pokutami nezdeformovanú časť podnikania.
Ak totiž necháte vodičov či firmy slobodne rozhodnúť o ich skutočných potrebách pri prenájme vozidla z požičovne, o elektromobil skoro nezakopnú. Neveríte?
Podľa nemeckej rezervačnej platformy Billiger-Mietwagen, ktorá vyhľadáva v ponuke najznámejších požičovní na trhu, ako je Avis, Hertz, Europcar, Budget či Interrent „je podiel záujmu o elektromobily stále veľmi malý“.
Ak by sme na chvíľu zahodili diplomatický slovník, môžeme rovno povedať, že v európskych pobočkách spomínaných požičovni na elektromobily všetci zvysoka kašlú. Ich podiel je totiž len 0,22 percenta, oznámila stránka Billiger-Mietwagen vo svojej správe.
Aby sme boli presnejší, v posledných dvanástich mesiacoch si prostredníctvom ich platformy zákazníci objednali batériové autá na 2500 dní, pričom z tohto času pripadajú na Nemecko (základni elektrickej mobility v EÚ) len 2 (!) percentá.
Väčšinu záujmu ťahá Francúzsko (10 percent) a predovšetkým Španielsko (77 percent), aj to však nehovoríme o kontinente, ale dovolenkovom súostroví Ibiza, Malorka, Menorka, ktoré možno poznáte tiež ako Baleárske ostrovy. Niet divu. Ideálne počasie, ale hlavne minimálne vzdialenosti kamkoľvek – najväčšia Malorka má na dĺžku len 110 kilometrov a na šírku od 60 do 90 km. A na Formentore je pre istotu počet áut obmedzený, ale tento zákon sa nevzťahuje na hádajte aké vozidlá.
„V Spojených štátoch, Španielsku či Nemecku je v súčasnosti k dispozícii reprezentatívna ponuka elektromobilov, mnohým dovolenkárom sa ale nechce hľadať nabíjacie stanice a tráviť dlhý čas pri ich nabíjaní,“ vysvetľuje hovorca Billiger-Mietwagen Frieder Bechtel. „Uprednostňujú preto rezervácie vozidiel s klasickým spaľovacími motormi.“
zdroj: Automobilwoche, Shutterstock