Volvo sa chce v budúcnosti stať jednou z najväčších automobiliek v prémiovom segmente. Prvým krokom bude obnovenie operácií v Amerike. Zároveň by tu automobilka veľmi rada rozbehla aj výrobu. V druhej časti sa Volvo zameria na čínsky trh a následne na Európu, kde plánuje zdvojnásobiť svoj podiel na trhu. K tomu všetkému sa Švédi rozhodli, že chcú preraziť aj v oblasti hybridov. Vďaka týmto krokom by sa mala celková produkcia zvýšiť na 800 000 áut ročne. K dosiahnutiu tohto cieľa pomôžu okrem spomínanej XC90 aj ďalšie novinky, a to sedan S90 a kombi V90.
Švédska automobilka plánuje preraziť aj v segmente športových áut. Divízia Polestar má presvedčiť zákazníkov aj napriek tomu, že ani v prípade športového oddelenia neplánuje Volvo použiť objemnejšie motory, ako dvojlitrové štvorvalce.
S Polestar miera do segmentu športových áut
Švédska automobilka plánuje preraziť aj v segmente športových áut. Divízia Polestar má presvedčiť zákazníkov aj napriek tomu, že ani v prípade športového oddelenia neplánuje Volvo použiť objemnejšie motory, ako dvojlitrové štvorvalce. Šéf automobilky Hakan Samuelsson tiež povedal, že tohtoročná účasť na šampionáte V8 Supercars v Austrálii bude zrejme posledná. Osemvalcové motory vraj trochu narušujú status Volva - výrobcu ekologických áut. Ďalej dodal, že „Polestar nie je AMG,“ takže nemáme čakať osemvalcové motory pod kapotou cestných áut.
Dlhodobým cieľom divízie Polestar je elektrifikácia. Základom bude už existujúca verzia T8 TwinEngine s dvojlitrovým benzínovým štvorvalcom, turbom, kompresorom a elektromotorom. Celkový výkon tejto motorizácie je 407 koní a krútiaci moment 640 Nm. Polestar však tento motor upraví. Pridaním druhého turba a výmenou klasického kompresoru za elektrický má výkon narásť na viac ako 450 koní. Volvo ale zatiaľ presne neuviedlo, ktoré modely sa budú dať takto upraviť. „Nepôjde o všetky vozidlá. Športovú verziu dostanú tie, ktoré sa na to hodia,“ povedal Samuelsson.
Za rekordnými predajmi stojí hlavne nová generácia SUV XC90
Prednostným modelom pre úpravy je podľa dohadov kombi V90. Môžu za to požiadavky britského trhu, ktorý je pre Volvo dôležitý. Samuelsson ale nevylučuje športovú verziu sedanu S90: „Momentálne o všetkom diskutujeme. Kúpili sme spoločnosť, ktorú k takému účelu môžeme využiť, a pokiaľ bude existovať trh alebo záujem, potom takýto model vyrobíme.“
zdroj: autoforum