Ochrana dospelých
V tejto kategórii získala Tesla 96 %. Pri čelnom náraze s prekrytím mali obe figuríny, spolujazdca aj vodiča, všetky hodnoty zraniteľnosti v najnižších hodnoteniach. V prípade čelného nárazu bez prekrytia zaznamenal o niečo horšie hodnoty len trup spolujazdca.
Ochrana detí
Za ochranu detí si Model 3 pripísal 86 %. Obe figuríny, 6- aj 10-ročných detí, mali v prípade čelného aj bočného nárazu tie najlepšie hodnotenia, okrem krku staršej figuríny pri čelnom náraze. Ten získal o dva stupne horšiu známku.
Ochrana chodcov
V oblasti ochrany chodcov má nová Tesla Model 3 74 %. Predná časť získala najlepšie hodnotenie, kapota však už na tom bola o trocha horšie. Najhoršie výsledky si pripísali A-stĺpiky a spodná hrana okna a koniec kapoty.
Asistenčné systémy
Tu excelovala Tesla najviac. Získala totiž 94 %. Systém núdzového brzdenia fungoval dobre v mestskom aj diaľničnom tempe, rozpoznával chodcov aj cyklistov. Okrem horšieho hodnotenia v ochrane chodcov tak Tesla Model 3 Euro NCAP zvládla bez problémov.
Je zrejmé, že moderné elektromobily sú minimálne rovnako, ak nie viac bezpečné ako konvenčné autá aj napriek podstatne väčšej pohotovostnej hmotnosti, s ktorou sa pri nárazoch musí karoséria v oblasti kinetickej energie vysporiadať.