DeLorean sa vráti

Legendárny DeLorean DMC-12

Výroba nového modelu

De Lorean Motor Company už nebude obmedzená iba na opravy starších vozidiel a môže začať výrobu "nového" modelu. Automobilku so sídlom v Humble (Texas) v r1995 obnovili, aby opravovali a renovovali originálne autá. Za jej vznikom stojí britský podnikateľ Stephen Wynne, ktorý kúpil obrovské množstvo nepoužitých súčiastok na výrobu pôvodných DeLoreanov a spolu s nimi aj 1700 až 1800 nepredaných áut!

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Plán bol jednoduchý. Firma bola schopná postaviť na zákazku prakticky nové auto, keďže mala k dispozícii až 80% pôvodných súčiastok. Kvôli legislatíve Spojených štátov amerických sa však výroba nemohla začať a súčiastky sa tak využívajú pri opravách starých DeLoreanov. V decembri minulého roku sa situácia zmenila. Američania schválili zákon „Low Volume Motor Vehicle Manufacturers Art“, ktorý upravil podmienky pre výrobu replík automobilov starších viac ako 25 rokov.

DeLorean Motor Company ponúka zákazníkom okrem opráv starších vozidiel aj úpravy, ktoré dokážu DMC-12 aspoň trochu priblížiť k moderným autám. K dispozícii sú za príplatok napríklad xenóny, navigácia alebo Bluetooth.

Vďaka novému zákonu môžu začať malé automobilky vyrábať nové autá. Stále však musia dodržiavať viacero nariadení a požiadaviek, vrátane aktuálnych emisných noriem, ktoré platia v USA. Najzásadnejšou podmienkou je ale tá, že počet vyrobených vozidiel nesmie presiahnuť 325 za rok. V DMC sú s novým zákonom viac ako spokojní. Čo spokojní, priam nadšení. Zároveň oznámili, že sa naň už nejaký čas pripravovali a preto jednajú s novými dodávateľmi motorov. 

„Nový“ DeLorean má dostať opäť vidlicový šesťvalec, avšak s výkonom okolo 257 kW až 294 kW (350 až 400 koní). Podľa dostupných informácií bude dizajn rovnaký a spolu s ním aj konštrukcia a podvozok. Cena štartuje na 100 000 USD (cca. 91 500 €) a vzniknúť má maximálne 300 vozidiel za rok. Prvé exempláre novej DMC-12 by mali doraziť k svojim majiteľom už v budúcom roku. V prípade, že sa podarí nájsť vhodný motor a repliky DeLoreanu budú kvalitne postavené, spomínaných 300 kusov si zrejme svojich majiteľov nájde. Na záver môžeme spomenúť, že najväčšou slabinou bola okrem motora aj zlá kvalita výroby vo fabrike v Írsku.

zdroj: Carcoops