Betónová vozovka pre tunel Višňové? Ako je na tom Strečno?
Zdá sa, že zladenie ostatných činností na stavbe diaľničného obchvatu Žiliny spolu s inštaláciou technológií pre Višňové nebolo až také jednoduché. Napokon sa to však podarilo a v súčasnosti kompetentní potvrdili, že odštartovala inštalácia technológií pre dôležitý diaľničný tunel.
„V tuneli Višňové sa ďalej betónuje vozovka a začínajú sa montovať technológie. Takisto pokračujú prípravy nového strediska údržby a budúceho odpočívadla Turie,“ cituje portál Žilinak.sk ministerstvo dopravy.
Tunel Višňové tak dostane betónovú vozovku - pôvodná myšlienka o asfalte bola zavrhnutá, aj odborníci v tejto súvislosti upozorňovali na možné bezpečnostné riziká napríklad v prípade požiaru.
Nový najdlhší tunel na Slovensku Višňové bude tvoriť súčasť diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami. Konkrétne sa bude nachádzať na úseku Lietavská Lúčka - Dubná Skala. Ten bude dlhý 13 kilometrov, z toho predstavuje samotný tunel viac ako 7 kilometrov, čiže viac ako polovicu. Novú diaľnicu D1 by mali otvoriť začiatkom roka 2026 po mnohoročnom meškaní. Dovtedy budú musieť vodiči naďalej jazdiť cestou pod Strečnom, ktorá je preťažená a v nevyhovujúcom stave.
Zdroj: zilinak.sk / foto: cz.depositphotos.com