Svet, ktorý spolieha na počítačové pripojenie, je veľmi krehkým miestom. Ako nám ukázali hackeri v USA, konkrétne v San Franciscu, nemajú problém s odstavením počítačového systému hromadnej dopravy. A to je len krôčik od prvého hacknutia autonómnych režimov, ktoré už svetové automobilky propagujú ako najnovšiu technológiu.
Čo môžeme očakávať? Samozrejme, nateraz je nepredstaviteľné, že by všetky Tesly a iné autá s autonómnym režimom začal ovládať niekto na druhej strane planéty. Tiež je nereálne ich preprogramovanie na spôsobenie rôznych škôd. To však nemusí platiť v budúcnosti.
BMW malo nedávno problém s hacknutím ConnectedDrive
Každý, aj ten najdokonalejší systém je silný tak, ako je silný jeho najslabší článok. Ak budeme mať vo vozidlách autonómne režimy, jednoducho ich vypneme a budeme ovládať vozidlá vo vlastnej réžii.
Problém by mohol nastať v prípade, ak by vozidlá neumožňovali autonómne režimy vypnúť pre prípad bezpečnosti. Niektorí vizionári v tom vidia najdokonalejšie predchádzanie dopravným nehodám. Ich myslením je žiadny človek vo vedení vozidla = žiadna nehoda. To však platí len pri ideálnom stave v premávke bez vozidiel, ktoré by ovládal človek.
Hackeri môžu ovplyvniť napríklad aj automatické parkovanie
Nateraz tak môžeme byť pokojní. Hackeri dokážu s počítačmi neuveriteľné triky, automobilový priemysel však zatiaľ neprešiel cestu k plne autonómnym režimom. Systémy tak môžu znefunkčniť (viď problémy BMW s pripojením k vozidlu cez ConnectedDrive v minulosti alebo bezkľúčový prístup k vozidlu), avšak nie s nimi úplne ochromiť premávku. Aspoň nateraz nie.