Vyzerá celkom obyčajne, že? Ako štandardná 964, ktorej ktosi pridal krídlo z modelu Turbo a do interiéru namontoval rám so športovými sedadlami. V skutočnosti však pozeráte na jedno z 22 vyrobených áut, ktoré v rokoch 1991 až 1992 ručne zmontovali technici v športovom oddelení Porsche vo Weissachu.
V základe je to skutočne deväťsto-jedenástka generácie 964, ale tento automobil má dodatočnými zvarmi vystužený podvozok, z hliníka vyrobené dvere i prednú kapotu a sklolaminátové veko motora i s „veľrybím chvostom“. Tieto úpravy sa na aute objavili pochopiteľne kvôli redukcii hmotnosti, neostalo však len pri nich.
To, čo na prvý pohľad vyzerá ako klasické hliníkové disky Porsche D90, sú v skutočnosti kolesá vyrobené z kovaného horčíka obuté do pneumatík Pirelli P Zero Rosso. Kabína je prakticky kompletne vypitvaná a nájdete v nej len alumíniový bezpečnostný rám, pretekárske sedačky Recaro použité z okruhového špeciálu 964 Cup a doplnené pásmi Sabelt a pre istotu nechýba ani halonový hasiaci systém.
Bočné okná sú (opäť kvôli zníženiu váhy) z plexiskla, pričom vodič i spolujazdec majú k dispozícii len malé posuvné panely. Predné a zadné okno potom majú o niečo tenšie, odľahčené sklá. Carrera 4 Leichtbau má aj vďaka tomu pohotovostnú hmotnosť len 1088 kg (podľa iných zdrojov dokonca 1050 kg), a to napriek tomu, že je v aute namontovaný pohon všetkých štyroch kolies.
Srdcom vozidla je 3,6-litrový plochý atmosférický šesťvalec M64/01 s oficiálnym výkonom 265 koní, v tomto prípade ale išlo o ručne skladanú jednotku s vybraných komponentov, bez katalyzátora, a tak asi neprekvapí, že by sa skutočný výkon mal podľa odhadov približovať hranici 300 koní.
S motorom je spojená päťstupňová manuálna prevodovka, ktorá posiela silu na obe nápravy prostredníctvom manuálne nastaviteľného centrálneho a zadného diferenciálu, ktoré sú vybavené elektronicky riadenými, hydraulicky ovládanými spojkami, pričom táto technika pochádza z dakarského súťažného špeciálu Porsche 953 Group C.
Okrem vzácnosti je na tomto aute neuveriteľná ešte jedna dosť podstatná vec. Toto Porsche 911 Carrera 4 Leichtbau má momentálne najazdených len 73 kilometrov, takže v podstate máte pred sebou nový automobil. Ktorý navyše môže byť váš.
Pred pár rokmi sa dostal do Spojených štátov, takže momentálne je na predaj na aukčnej stránke Bringatrailer, pričom aktuálna cena sa vyšplhala na 200 100 dolárov, čo je podľa aktuálneho kurzu zhruba 183 500 eur. To určite nie je málo, ale za vzácnosť tohto typu, navyše v stave prakticky nového autá, nám to ani nepripadá ako premrštená čiastka. Nemusí však ísť o konečné číslo a bude nepochybne zaujímavé sledovať, kam až ju zákazníci či priekupníci vyšponujú.
zdroj: Bringatrailer