Nie je žiadnym tajomstvom, že automobilka celkom slušne zapadla do hlbokej koľaje, v ktorej si nevie dať rady ani pomocou vyspelého pohonu všetkých kolies. Práve elektrifikácia by mohla byť tým čarovným spôsobom, ako sa vyhrabať z neustále hlbšieho bahna dlhov, o ktorých výrobca priebežne reportuje na štvrťročnej báze. Samozrejme, situácia neteší ani indickú spoločnosť Tata Motors, ktorej koncern patrí a ktorá urobí všetko preto, aby nepriaznivý vývoj zvrátila. Urobiť všetko znamená hoci aj potlačiť atraktívnu, povedzme aj športovú minulosť spaľovacích motorov a nasmerovať sa do jasnej elektrickej budúcnosti. Po mimoriadnom úspechu elektrického typu I-PACE sa ľahko môže stať, že pri nasledujúcej modelovej obmene by Jaguar XE a XF britský výrobca mohol transformovať na elektrické vozidlá BEV (Battery Electric Vehicle - akumulátorový elektromobil). Teraz je totiž najvhodnejší čas na zásadné rozhodnutie, lebo oba typy sú ešte len v štádiu plánov - presnejšie povedané, zatiaľ sú oba skôr ako čistý nepopísaný papier. Existujú však informácie, podľa ktorých by skutočne mohol Jaguar všetky svoje hlavné modely postaviť na jednej flexibilnej platforme s cieľom zmeniť produkciu v nasledujúcich niekoľkých rokoch na elektrické autá. 

Čosi podobné sa stalo aj v značke BMW, ktorá vyvinula multi-modálnu platformu, umožňujúcu výrobu automobilov s klasickým spaľovacím motorom, ale aj hybridné verzie či elektrické autá. 

Po tom, čo Európska komisia oznámila, že emisie CO2 nových automobilov registrovaných v EÚ budú musieť byť v roku 2025 nižšie o 15 % a v roku 2030 o 37,5 %, spoločnosť Jaguar veľmi seriózne zvažuje svoje ďalšie smerovanie, keďže ani plug-in hybridné verzie modelov XE , XF a XJ (plánované na rok 2023) by nemuseli stačiť na dosiahnutie požadovaných cieľových noriem v roku 2025. Úvaha o zásadnom rozšírení výroby elektromobilov sa zdá na prvý pohľad logická, no nezabúdajme, že elektromobilite stoja v ceste prekážky, ktoré neobchádzajú ani Britské ostrovy - medzi nimi prijatie potrebných vládnych stimulov, masívny rozvoj dobíjacej infraštruktúry a nevyhnutné zmeny v legislatíve. 

Úspech modelu Jaguar I-PACE však dáva výrobcovi reálnu nádej, že môže v blízkej budúcnosti posunúť výrobu automobilov ďalej v smere hybridizácie až k výrobe vozidiel poháňaných batériami. Ak sa Jaguar rozhodne ísť úplne elektrickou cestou, atraktívny dizajn ich nových modelov v kombinácii s prémiovou úrovňou výroby a výbavy môžu v dlhodobom horizonte priniesť očakávané výsledky a najmä vytiahnuť značku z toho spomínaného blata. Stať sa môže ešte jedno, a to že by výrobca celkom preskočil fázu hybridizácie a nabehol rovno na výrobu výkonných elektromobilov. Takže možno si už môžeme začať predstavovať dizajnovo príťažlivý elektrifikovaný Jaguar F-Type so zrýchlením 0-100 km/h za 3,0 sekundy, Tak potom by som bol možno za aj ja. 

Zdroj: insideevs.com

Foto: Jaguar