Vedľa pôvodného kupé vyzerá skoro rovnako. Dokonca aj dvere sa na novinke otvárajú dohora. Ale kým na štandardnej Valkyrii sú uchytené uprostred strechy v štýle Mercedesu 300 SL Gullwing, Spider ich má ukotvené podobne ako niektoré modely Lamborghini. Samozrejme preto, aby vám vietor mohol strapatiť vlasy, respektíve leštiť lysinu.
Kvôli snahe zachovať hmotnosť sú odnímateľné panely strechy vyrobené z karbónového kompozitu a polykarbonátu, Aston ale priznáva, že kvôli tejto transformácii bolo nutné urobiť niektoré zmeny v základnej konštrukcii kokpitu vyrobeného z uhlíkových vlákien. Podobnou novou kalibráciou prešiel i podvozok a aktívne aerodynamické prvky, v každom prípade aj toto auto dokáže v okruhovom režime generovať pri rýchlosti 240 km/h prítlak až 1400 kg.
Rozdiel v hmotnostiach oboch modelov Aston Martin neuvádza, doslovne píše o „zanedbateľnej odchýlke“. Vieme ale, že s nasadenou strechou môžete aj naďalej skúšať na dostatočne dlhých rovinkách maximálnu rýchlosť 350 kilometrov za hodinu. Zhoďte panely dole a auto vám stále dovolí dostať sa na 330 km/h. Podľa Beaufortovej stupnice skrátka taký malý súkromný orkán.
Aj bez strechy bude točiť 11 tisíc
Niečo podobné Aston Martin Valkyrie Spider dokáže samozrejme aj preto, že konštruktéri nesiahali na pohonnú jednotku. Za posádkou naďalej pracuje 6,5-litrový atmosférický dvanásťvalcový motor s maximálnym výkonom 1000 bhp (teda 1014 koní) pri 10 500 otáčkach za minútu a krútiacim momentom 740 Nm pri 7000 ot./min. Agregát od Cosworthu je pritom schopný nechať sa vytočiť na 11 100 ot./min. a celkový systémový výkon s elektromotorom je 1155 koní.
Aston Marin už potvrdil, že vzniknú autá s ľavostranným i pravostranným riadením, a ako sme spomínali, vznikne len 85 áut. Všetky sú údajne v tejto chvíli „predplatené“ a prvé dodávky začnú v druhej polovici roka 2022. Do tej doby má prebiehať intenzívne testovanie a ladenie posledných detailov.
zdroj: Aston Martin