Intelligent Damage Detection System od spoločnosti Hella by mal vedieť určiť nie len miesto a rozsah poškodenia, ale aj natočiť páchateľa.
Jeho základom bude zostava od štyroch po dvanásť piezoelektrických snímačov pripevnených zo zadnej strany panelov karosérie. Systém by potom mal premeniť tlak šíriaci sa materiálom na elektrický signál a pomocou algoritmu určiť polohu a rozsah poškodenia. Vývojári pritom pracujú na tom, aby systém pracoval na všetkých, v súčasnosti používaných povrchoch, od oceľového a hliníkového plechu, cez uhlíkové vlákna, po termoplasty.
Ak by bol systém napojený na GPS v aute, mohol by zaznamenať kedy a kde k poškodeniu prišlo. No, ani to ešte nie je dostatočná informácia. IDDS však môže byť napojený aj na kamery v aute, ktoré bežne využívajú rôzne asistenčné systémy a môže poskytnúť aj obrázok vinníka. To by už napríklad mohlo uľahčiť komunikáciu s poisťovňou. Hella chce tento systém začať montovať do áut v roku 2018.
Zdroj: autoblog