Problémy s dopytom po elektrických autách Nemecko naozaj má. Zoškrtali dotácie na tento druh pohonu. Európu však v posledných mesiacoch ťahá nahor Francúzsko, kde sa elektrickým autám darí omnoho viac. Patrik Križanský zo Slovenskej asociácie pre elektromobilitu dodáva, že ťahúňom je v tomto smere teraz napríklad aj Belgicko. 

„Ak by bola problémom pri rozvoji európskych automobiliek iba elektromobilita, prečo by sa relatívne dobre darilo Stellantisu či Volvu? Veľmi dôležitým trhom pre vozidlá je čínsky, ktorý je taký veľký ako Európa a USA dohromady,“ vysvetľuje Križanský. Problémom podľa neho je, že európske automobilky vrátane Volkswagenu často nedokážu čínskym hráčom konkurovať v cene, rýchlosti procesov či produktového manažmentu.

Slovenský závod Volkswagenu pritom zatiaľ rozhodne nepripomína firmu, ktorá by mala prepúšťať. Minulý rok spustil výrobu novej Škody Superb, ako aj Volkswagenu Passat. V Bratislave sa navyše už tešia na výrobu 100-percentne elektrického Porsche Cayenne, ktoré bude schádzať z rovnakej výrobnej linky ako verzia so spaľovacím motorom.

Firma u nás namiesto o prepúšťaní hovorí o ambíciách naberať nových ľudí. "V tejto súvislosti aj naďalej priebežne prijímame nových zamestnancov, najväčší dopyt je po odborníkoch s elektrotechnickým vzdelaním," cituje nemeckú firmu článok Denníka N.

Problémy VW neznamenajú automaticky masívne prepúšťanie

Skutočný problémom pre koncern Volkswagen je situácia v Bruseli, o ktorej sme písali aj v samostatnom článku. Padol záujem o luxusné elektrické autá a vyzerá to tak, že predčasne skončí výroba modelu Audi Q8 e-tron. Keď sa tak stane, nadbytočných sa stane tri tisíc zamestnancov v Belgicku.

Keď budete nabudúce čítať informácie - podľa všetkého z prostredia odborárov - o tom, že vo Volkswagene "prepustia 40 percent zamestnancov", prípadne že hrozia "veľké čistky", takéto informácie sa oplatí brať s rezervou. Nedočítate sa o nich vo veľkých biznisových periodikách. Na rozdiel od toho, že Volkswagen čelí výzvam v podnikaní, pretože o tých sa na trhu všeobecne vie.

"Koncern VW má širšie problémy a elektromobilita pri ňom sú ‚puzzle‘. Klesli mu predaje v Číne a majú príliš vysoké náklady na pracovnú silu," skonštatoval expert na elektromobilitu Patrik Križanský.

Zdroj: Denník N / foto: cz.depositphotos.com