Koncern Volkswagen patrí medzi najväčších automobilových producentov súčasnosti, smerovanie jeho vývoja preto výraznou mierou ovplyvňuje dianie v celom automobilovom odvetví a často udáva trendy, ktorým sa ostatní prispôsobujú. Výrazne zasiahnutý aférou Dieselgate navyše všemožne hľadá ekonomicky únosné cesty, ako napraviť svoju pošramotenú povesť a v očiach zákazníkov opäť vyzerať ako líder udávajúci smer.
Platformou doženieme stratu
Herbert Diess tvrdí, že práve špeciálna podvozková platforma určená výhradne pre elektromobily sa ukáže ako obrovská konkurenčná výhoda. Kým totiž väčšina konkurencie postavila elektrické autá na technických základoch konvenčných modelov, VW sústredil svoje úsilie na vývoj univerzálnej platformy prispôsobenej elektrickému pohonu. Na nej sa už čoskoro ukáže celý rad elektrických koncernových áut, ktoré svojimi technológiami, variabilitou a schopnosťami kombinovanými s prijateľnými cenami doženú náskok konkurentov. Aj tak však Volkswagen predpokladá, že ešte v roku 2030 bude 60 až 70 % novo vyrobených áut poháňaných konvenčnými spaľovacími motormi. Všetkým je totiž jasné, že politikmi ohlasovaný „elektrický zázrak“ sa nekoná a počet registrácií nových elektrických áut v Európe rastie podstatne pomalšie, než predpovedali.
Platforma VW určená výlučne pre elektromobily pomôže koncernu dohnať náskok konkurencie.
Potrebujeme suroviny
Veľké plánované počty elektrických áut si vyžadujú prístup k nerastným surovinám a dostatočnému množstvu akumulátorov. Podľa vyjadrení Herberta Diessa má koncern VW zabezpečený dostatok akumulátorov približne do roku 2024, v budúcnosti ich však bude potrebovať ešte viac, fabrika preto už v tomto roku investuje miliardu eur do továrne na trakčné akumulátory a nové technológie súvisiace s elektromobilitou.
V budúcnosti bude kľúčový prístup k akumulátorom a drahým kovom. Volkswagen investuje do švédskej továrne na baterky.
TDI zatiaľ žije
Vedenie koncernu VW neláme palicu ani nad súčasnými naftovými motormi TDI. Vďaka aktuálnym technológiám sú emisne čistejšie než kedykoľvek predtým a aj v časoch nastupujúcej elektromobility sú pre veľké modely jazdiace na dlhé vzdialenosti tým najvhodnejším druhom pohonu. Volkswagen sa len musí vysporiadať s následkami aféry Dieselgate, ktorej následky, ako sa zdá, nemajú konca kraja.
Pri elektromobiloch bude kľúčová aerodynamika, vysoké karosérie až príliš znižujú ich efektivitu a dojazd.
SUV skončia
Diess sa zároveň vyjadril aj k budúcnosti jednotlivých segmentov. Je presvedčený, že budúcnosť majú efektívne modely šetriace energiou svojho pohonu. A súčasné veľké SUV takými autami rozhodne nie sú. Práve nástup elektromobilov v plnej miere odhalí význam vplyvu aerodynamiky na dojazd a autá sa vrátia k čo najmenším čelným plochám a lepšej celkovej aerodynamike. S ústupom konvenčných spaľovacích motorov tak koncern Volkswagen očakáva aj výrazný pokles popularity veľkých SUV. Tie, podľa všetkého, nakoniec skončia ako jedna zo zabudnutých epizód automobilovej histórie.
Pre veľké SUV určené na dlhé trate je podľa koncernu VW naftový motor stále najlepšou voľbou.