Zdá sa, že rastúca popularita segmentu SUV leží v žalúdku stále viacerým organizáciám. Najnovšie priliali olej do ohňa dve americké organizácie. Bezpečnostný inštitút IIHS a organizácia HLDI zverejnili výsledky rozsiahleho prieskumu, v rámci ktorého analyzovali dopravné nehody v období rokov 1986 až 2016, pričom si všímali aj dôsledky nárazov rozdielne veľkých vozidiel. Zo zverejnených výsledkov vyplýva, že máte až o 28 % väčšiu šancu zomrieť, ak sa v bežnom aute zrazíte s vyšším SUV. V minulosti to pritom bola až o 132 % vyššia šanca. Menšie číslo je odrazom skutočnosti, že sa podstatne zlepšila konštrukcia a bezpečnosť menších áut a zároveň sa výrazne rozšíril podiel SUV v premávke. Podstatne sa tak zmenšila šanca stretnutia menších áut s SUV-čkami. Jednoducho povedané, veľké SUV dnes do seba narážajú častejšie, než v minulosti. Inštitút IIHS zároveň nezabudol pripomenúť horšiu bilanciu SUV aj v stretoch s chodcami.
Európa ich chce zakázať
Boj proti SUV naberá na intenzite aj v Európe. Na Starom kontinente sa však častejšie ako bezpečnosť skloňuje ich nepriaznivá ekologická stránka. Súčasná emisná legislatíva totiž v Európe paradoxne hrá do kariet práve veľkých elektrickým, či hybridným SUV, na ktoré sa tu dokonca poskytujú dotácie. Dochádza tu k zaujímavej situácii, kedy sa volá po zákaze SUV z dôvodu nebezpečenstva pre okolie, no zároveň ich automobilky ďalej chrlia vo veľkom, pretože sú populárne a v hybridnej forme ich legislatíva považuje za menšie zlo, než malé mestské konvenčné autá. Navyše sa zdá, že sa táto nezmyselná situácia v Európe tak skoro nezmení. Na druhej strane to jedno pozitívum má - čím viac SUV je v premávke, tým menšia je šanca, že sa zrazia s malými autami, ktorých trhový podiel v emisne vzornej Európe paradoxne klesá.