Tesla pred pár dňami oznámila veľké zníženie cien, ktoré sa netýkalo len amerického trhu, ale tiež Európy. Zatiaľ čo za „veľkou mlákou“ klesli ceny o 6 až 20 %, v Rakúsku zlacnel Model Y až o 25 %. Automobilka hovorí, že normalizovala náklady spojené s infláciou a tento pokles chcela preniesť aj na spotrebiteľov, ale väčšina odborníkov sa zhoduje na tom, že Tesla jednoducho potrebovala postrčiť v konkurenčnom boji dopyt. A to, zdá sa, zafungovalo viac ako dobre.
Rekordné predaje
Portál Electrek prišiel od nemenovaného zdroja blízkeho automobilke so správou, podľa ktorého mnohé predajne značky v Severnej Amerike dosiahli nové rekordné predaje a to v priebehu jediného týždňa. Správa zároveň uvádza, že Tesla po znížení cien zaznamenala na domácom trhu „bezprecedentný dopyt“ a v najbližších dňoch preto pravdepodobne vyčerpá výrobné kapacity, čo je situácia, ktorá nie je bežná.
Podobný scenár automobilka zaznamenala aj v Číne, na čo výrazným znížením cien zareagovala aj konkurenčná značka Xpeng (sedan P7 zlacnili takmer o 13 %). Zdá sa, že Tesla tým odštartovala cenovú vojnu elektromobilov a bude zaujímavé sledovať, ktoré automobilky sa k výpredaju pripoja.
Zdroj: Electrek