Tyler Hoover je známy vďaka najrôznejším zvláštnym nákupom jazdených automobilov pochybnej kvality. V garážach už mal Porsche 911, Mercedes W123 alebo Mercedes S600. A to je len zlomok toho, čo chlapík známy ako „Hoovie” zohnal za pár šupov a potom upravoval do jazdyschopného stavu.
No a v duchu tejto čudesnej tradície siahol aj po ojedinelom zástupcovi triedy luxusných automobilov, ktorým je Hyundai Equus z roku 2013. Equus by sme mohli prirovnať k u nás známemu modelu Genesis. Špičkovo vybavené auto získal tak lacno, že Tyler nedokázal odolať – a ešte šokujúcejšie je, že kórejskou limuzínou nahradil Teslu Model S. Odmenou za tento ťažko pochopiteľný krok mu je auto, ktoré ponúka naozaj ťažko predstaviteľný prepych s rozsiahlou výbavou. Stále by sme to mohli chápať, no drobná arytmia sa dostaví, keď si uvedomíme, že Hyundai postavil vedľa ikony kráľovskej noblesy a automobilovej aristokracie Rolls-Royce Phantom.
Equus natlačený balíčkom Ultimate si možno z diaľky pomýliť s Maybachom, ale ako hovorí hrdý majiteľ, toto auto je skutočný chameleón, ktorý bez hanby kopíruje siluety tých najluxusnejších limuzín sveta. Pred piatimi rokmi ich v USA predali len 3 500 (na naše pomery úspešný typový rad), čo ešte zvýšilo cenu neobyčajnej limuzíny. A tá cena na počiatku bola na americké pomery dosť vysoká - 70 000 dolárov. Ešte aj používaný Equus z roku 2013 a so 128-tisíc kilometrami sa stále drží na hranici 15-tisíc dolárov. No v porovnaní s konkurenciou v triede je to stále veľmi atraktívna sumička. Spokojný majiteľ naozaj našiel niekoľko detailov, ktorými Hyundai vážne konkuruje jeho veličenstvu.
Pochopiteľne, nie je to ten celkový status, ktorý značke Rolls-Royce asi nevezme nikdy nikto, ale pozrime sa na porovnanie napríklad výkonov. Kórejský motor V8 v ľahšom aute má objem 5,0 litra a výkon 320 kW (435 koní). Jeho protivník V12 má objem 6,75 litra a výkon 337 kW (459 koní) a podľa tohto vyhrala ľahkosť nad ťažkopádnosťou. Podobne sú na tom aj jazdné vlastnosti, za ktoré sa Hyundai vraj vôbec nemusí hanbiť, skôr naopak, za čo vďačí dobre fungujúcemu vzduchovému podvozku.
Prekvapujúce tromfy pre Hundai
Podľa Tylora pôsobí Equus modernejšie a z moderných funkcií nezabúda ani na vyhrievané či ventilované sedadlá s masážnou funkciou. Phantom takto posádku nerozmaznáva a nemá ani prednú či zadnú kameru. Zato dokáže skryť sošku Spirit of Ecstasy alebo ponúknuť rotujúci displej iDrive. A čo na to Equus? Ponúka plne nastaviteľné zadné sedadlá s možnosťou elektricky odsunúť sedačku predného pasažiera dopredu. Zadný cestujúci má k dispozícii masážne sedadlá, chladničku, môže zozadu ovládať celý infotainment a celkovo navodzuje atmosféru cestovania na palube lietadla. Nepochybne, ani v najmäkších sedadlách nebude spokojná ctižiadostivá duša nechutne bohatého majiteľa, ktorý k svojmu šťastiu potrebuje neustály úžas okolia. No ak sa nad tieto pochybné hodnoty niekto povznesie a má rád len prostý luxus, môže byť Hyundai – a to dokonca aj jazdený - veľmi zaujímavou voľbou.
Zdroj: Autotrader.com/Oversteer