Od roku 1982 je na trhu iba štvrtá generácia Pajera. Za 33 rokov sa z tohto off-roadu stala legenda s 3 000 000 predaných kusov na konte.
Koncept PX33 bol vôbec prvým japonským autom s pohonom 4x4.
V roku 1989 vzdali, Mitsubishi a Relliart, hold konceptu PX33 súťažným Pajerom s retro karosériou.
Ďalším prekvapivým faktom je trh, na ktorom sa tomuto off-roadu darí najlepšie. Ak by ste tipovali ázijské krajiny, či krajiny blízkeho východu, alebo Austráliu, idete na to síce logicky, no ste vedľa. Pre Pajero je totiž svetovým trhom číslo 1 prekvapivo Európa. A to aj napriek tomu, že ho automobilka na starom kontinente predáva pod troma rôznymi názvami. Vo Veľkej Británii ho totiž poznajú ako Shogun a v Španielsku ho zasa predávajú ako Montero. História vozidiel s pohonom 4x4, s troma diamantmi na maske chladiča, však siaha až do roku 1936. Vtedy Mitsubishi vyrobilo auto s označením PX33. Bolo to vôbec prvé Japonské auto s pohonom oboch náprav. Automobilka zmontovala 4 prototypy, medzi nimi aj jeden s dízlovým motorom. Aj napriek úspešným testom a dobrej priechodnosti bol, ale tento projekt nakoniec zrušený. Mitsubishi mu o viac ako 50 rokov neskôr, v roku 1989, vzdalo hold špeciálnou verziou pretekárskeho Pajera od Relliartu. To dostalo karosériu so siluetou takmer zabudnutej PX33. Automobilka, ale ešte v roku 2013, hybridným konceptom Grand Cruiser GC-PHEV, naznačila, že sa o budúcnosť Pajera nemusíme báť. Štúdia mala pod kapotou 3,0 litrový, prepĺňaný, benzínový motor V6, spojený s 8 stupňovou automatickou prevodovkou. Dopĺňal ho elektromotor s akumulátorom ukrytým pod podlahou batožinového priestoru.
Štvrtá generácia Pajera je na trhu už od roku 2006.
O tom, že je automobilka úspešná aj u nás svedčia predaje, nielen typu Pajero na Slovensku. Značka minulí rok zaznamenala 63,5 % nárast odbytu oproti roku 2013. Výsledkom je celkom logicky posilnenie siete predajcov. Mitsubishi Motors preto udelila licencie trom novým predajcom. Prvým je FANCAR v bratislavskom Ružinove, druhým firma HOFFER v Komárne a tretím AB Autoservis v Humennom. Všetci traja díleri sa do teraz zaoberali predajom vozidiel odchádzajúcej značky Chevrolet. Je však zrejmé, že ani tu sa rozširovanie siete predajcov Mitsubishi nekončí. Zástupca automobilky na Slovensku by totiž rád ponúkal svoje produkty aj v Trnave a na juhu stredného Slovenska.
Koncept z roku 2013, s názvom Grand Cruiser PHEV, naznačuje budúcnosť Pajera.
Zdroj: Mitsubishi