Z Japonska a Spojených štátov sa v posledných rokoch a mesiacoch objavujú informácie o možnom rozšírení ponuky športových modelov s označením GR. Vyzerá to ale, že v tomto prípade je skôr prianie otcom myšlienky, než že by mohlo ísť o realitu.
Naznačil to aspoň šéf vývoja Toyoty GR 86, Yasunori Suezawa. V rozhovore s austrálskym webom Drive na jasne položenú otázku o možnom ďalšom výkonom aute divízie Gazoo Racing prostredníctvom prekladateľa povedal, že žiadne ďalšie auto už nechystajú. Inak povedané, ak snívate o sedane GR Corolla, nabrúsenej Camry či MR2, nechajte si radšej zájsť chuť.
Len pre poriadok dodávame, že modely GR stoja v podstate uprostred a tvoria hlavný prúd športových modelov Toyoty. Nad nimi potom nájdete limitované špeciály GRMN (Gazoo Racing Masters of the Nürburgring), zatiaľ čo najnižší stupienok okupujú len mierne vyladené sériové modely GR Sport. A práve tie by mali v nasledujúcich rokoch pribúdať.
Koncom augusta Toyota odhalila Yaris Cross GR Sport, ktorý čoskoro zapadne k podobne upravenému Yarisu, Corolle ši C-HR, automobilka však má stále priestor rovnako prepracovať RAV4, Aygo X či Corollu Cross.
Yasunori Suezawa neprezradil, či je modelový rad GR kompletný aj z dlhodobého horizontu. Ak nie, otvárajú sa tým dvere ďalším športovým modelom chystaným na druhú polovicu tejto dekády, pričom by mohlo ísť o elektromobily, ako naznačuje japonský magazín Best Car.
Pokiaľ ide o súčasné modely, mali by ste vedieť, že GR Supra vydrží v ponuke najmenej do roku 2025 alebo 2026. GR 86 by mohla nasledovať desaťročný produkčný cyklus GT86, čo by znamenalo, že ostane na trhu do roku 2030, z Európy sa ale kvôli známemu problému s ďalšími nezmyselnými povinnými prvkami vytratí už v polovici roka 2024. GR Corolla sa nás netýka, a tak ostáva už len GR Yaris, ktorý by mohol byť v predaji rovnako dlho ako štandardné auto, teda tiež do roku 2025 až 2026.
zdroj: Drive