Dávnejšie Porsche predávalo len športovo orientované modely 911. Neskôr prišli „ľudovejšie“ modely ako 924 či 944, avšak automobilka neprodukovala taký zisk, ako by mala. Boxster pomohol, ale nie úplne. Až prvý Cayenne zvrátil osud Porsche a pomohol sa dostať do ziskových vôd tak, aby sme tu nemali možný bankrot.
Avšak platí to aj dnes? Nuž, neplatí. Dnes je totiž najziskovejším autom Porsche 911. Áno, správne, športový model, ktorého ceny presahujú 100 tisíc eur. To je vcelku logické, že na ňom automobilka môže aj najviac zarobiť, keď je teda drahé. Avšak nie vždy to tak platí.
Zarába na iných
Podľa zdroja až 30 % z celkových príjmov Porsche bolo za model 911. Pritom v minulom roku tvorila 911-ka len 11 % z predaných áut celého portfólia Porsche. V roku 2018, keď automobilka predstavila nový model, predala ešte viac 911, než v roku 2017. To svedčí o mimoriadnej obľube, väčšinou totiž predaje odchádzajúceho modelu klesajú výrazne pred oficiálnym predstavením novinky.
Viac sa teda predáva takých Cayennov alebo Panamery, avšak na tých Porsche až toľko nezarába. A to pritom SUV modely nie sú málo ziskové. Avšak 911 zarába nie priamo pre Porsche, ale dotuje iného brata, model Taycan. Práve ten sa má automobilke zaplatiť až v roku 2023, teda 911 má čo robiť, aby dorovnalo vývoj za model Taycan.
Zdroj: topspeed.com