Je to síce smutné konštatovanie, špeciálne v prípade značky, ktorá si na športovom imidži dala vždy záležať, ale samozrejme má pragmatickú logiku. Aj keď by sa pár stoviek a možno tisícok nadšencov našlo, ktorí by sa pre Z4 M rozhodli, vývoj a následnú homologizáciu vozidla by skrátka nezaplatili.
Z predminulej generácie originálne „eMko“ s „eSkovým“ motorom vzniklo.
Originálnych Z3 M a Z4 M je málo
Z modelového radu Z3 a tiež prvej generácie Z4 samostatné M modely vznikli, ich ojedinelý výskyt na trhu jazdených áut však naznačuje, koľko ich reálne bolo postavených a koľko ich stále jazdí. Jednoducho je ich tak málo, že sa to BMW s veľkou pravdepodobnosťou neoplatilo ani vtedy. Samozrejme išlo o prestíž a tá bola svojho času niekedy dôležitejšia ako peniaze.
Môže vás to pochopiteľne mrzieť, ale pozrite sa na to z tej lepšej stránky. Dnes tu máme napríklad prvú M3 Touring, dorazil nástupca pôvodnej osmičky aj v podobe modelu M8 alebo rôzne špeciálne edície M3 a M4. Je škoda, že ostrá Z4 nevznikla, obzvlášť keď Toyota vyrobila Supru, ale stále môžeme byť radi aj za verziu Z4 M40i. Veď už tá zvládne stovku za 4,5 sekundy. A ak nám BMW prinesie aj dlho očakávaný manuál, asi nebudeme musieť za Z4 M ani smútiť.
Zdroj: bmwblog