Ochrana dospelých
Pri náraze na deformovateľnú pohyblivú bariéru imitujúcu druhý automobil sa prišlo na to, že cestujúcim na predných sedadlách a predovšetkým vodičovi hrozí poranenie stehien od spodných panelov palubnej dosky. Kolenný airbag sa navyše nerozvinul tak ako mal, čo vietnamskému elektromobilu strhlo ďalšie body.
Hraničné hodnoty zaznamenali tiež senzory na hrudníkoch oboch figurín pri náraze na pevnú bariéru, pravdepodobne vplyvom slabšieho účinku predpínačov bezpečnostných pásov a opäť sa objavil prakticky rovnaký problém s kolenným airbagom aj pri tejto skúške.
Naopak náročné bočné nárazy zvládol VinFast relatívne slušne, dokonca napriek tomu, že sa bočný záclonový airbag zachytil o vnútorné obloženie a nerozvinul sa podľa plánu. Ku kontaktu so stĺpikmi ale nedošlo, takže hodnoty preťaženia ostali nízke. VF8 však má iný problém. Komisári zaznamenali kontakt hláv cestujúcich na predných sedadlách a riziko poranenia je tým pádom značné. Celkovo preto VinFast berie 76 percent bodov.
Ochrana detí
Ak niekde VinFast dosiahol vysoké hodnotenia bez vážnejších pripomienok, je to jednoznačne ochrana detských cestujúcich. Pri všetkých typoch nárazových testov snímače zaznamenali najnižšie možné hodnoty a za to VF8 berie plný počet bodov.
Spoľahlivo fungovalo tiež automatické vypínanie predného airbagu pri montáži detskej sedačky, naopak systém, ktorý má upozorniť na dieťa zabudnuté na zadných sedadlách zjavne nefungoval tak, ako by mal, takže body pre vietnamský elektromobil nezískal. Celkovo však VinFast bral solídnych 89 percent bodov za ochranu detí.
Ochrana chodcov
Ak vám v úvodnej časti chýbala informácia k nepriaznivému výsledku VinFastu pri náraze s iným autom, vedzte, že sme si ju schválne nechali pre tento odstavec. Zdá sa totiž, že predná časť modelu VF8 je síce extrémne tuhá, ale tým pádom nedokáže pohlcovať energiu druhého auta pri nehode a navyše má rezervy aj pri ochrane chodcov či cyklistov.
Niektoré oblasti nárazníka či stred prednej hrany kapoty sú relatívne bezpečné, ale stred auta je pre kolená jednoznačne nebezpečný a podobne sú na tom aj svetlá a predná pasáž kapoty. Analogické riziko predstavujú tiež predné stĺpiky a spodná hrana čelného okna.
Asistenčné systémy
Systémy autonómneho brzdenia boli schopné poradiť si s väčšinou situácií, majú ale rezervy pri detekcii detí, ktoré môžu vybehnúť spoza iného automobilu, predovšetkým potom vo večerných hodinách, respektíve pri nedostatku svetla.
Inak VinFastu nie je v tomto ohľade v zásade čo vytknúť. Technika prítomná na palube fungovala bez problémov, systém vedenia auta v jazdnom pruhu zvláda jemné korekcie volantom a správne pracovala tiež výstraha pred premávkou pri vystupovaní. Za asistenčné systémy získal VF8 celkovo 79 percent bodov, za prešľapy v oblasti ochrany dospelých však v konečnom výsledku získal štyri hviezdičky.
zdroj: Euro NCAP