Špecialitou Mazdy sú rotačné motory, v jej múzeu je zachytená celá ich história od Mazdy Cosmo Sport, cez víťaza LeMans, 787B, až po vodíkom poháňanú RX-8.
Múzeum Mazdy je zo všetkých troch najmenšie. Mazda mu síce vyhradila dve podlažia, ale na prízemí je len pár súčasných modelov, všetko zaujímavé sa nachádza o poschodie vyššie. Prehliadku začneme časovou osou, ktorá je na začiatku. Tu nájdeme popísanú históriu Mazdy. Áno, sú to nezáživné kecy a my chceme vidieť autá. Tie sú o kúsok ďalej. Po úžitkových trojkolkách zbadáme konečne niečo zaujímave. Mazda Cosmo Sport, to je presne tá, čo odštartovala wanklové šialenstvo Mazdy.
Mazda 787B vyhrala 24-hodinovku v LeMans v roku 1991
Nájdeme tu aj iné zajímavosti. Za zmienku stojí napríklad Mazda RX-3, ktorá vyhrala preteky Fuji 500 v roku 1971, alebo Eunos Cosmo s trojrotorovým motorom, či keicar AZ-1. Potom víťazné auto 24-hodinovky Le Mans, Mazda 787B. Nemôže chýbať ani vodíkom poháňaná RX-8. Skutočne, virtuálna prehliadka múzea Mazdy stojí za to.
Honda a motoršport patria k sebe, preto v jej múzeu nájdeme celé poschodie vyčlenené pretekárskym špeciálom.
Druhou zastávkou je múzeum Hondy. To má okrem vstupnej haly na prízemí ďalšie dve poschodia. Na prízemí okrem roadstera Honda S500 nájdeme sekciu venovanú robotom. Druhé a tretie podlažie Honda rozdelila tak, že vpravo od schodov nájdeme motorky a vľavo autá. Celé druhé podlažie je venované civilným dopravným prostriedkom. Nájdeme tu motorky každého druhu. S autami je to podobné. Spomeňme napríklad také fajnovosti ako Honda CRX prvej generácie, Honda NSX, alebo keicar Honda Beat.
Vstupná hala múzea Hondy
Na najvyššom poschodí nájdeme to najlepšie, pretekárske stroje Hondy. V motorkárskej časti môžeme obdivovať stroje takmer každej disciplíny. Najviac pozornosti však budia motorky, na ktorých jazdili velikáni ako Freddie Spencer, Max Biaggi, či Mick Doohan. Automobilovým fanúšikom patrí druhá časť poschodia. Okrem pretekárskych áut ako Honda NSX, Accord, či Civic tu môžeme vidieť aj monoposty Formule 1 a 2. Za zmienku stojí napríklad Williams Nelsona Piqueta, McLaren legendárneho Ayrtona Sennu, alebo BAR Jensona Buttona a Takumu Sata. Počas virtuálnej prehliadky múzea Hondy však uvidíte oveľa viac.
Toyota svoje múzeum poňala ako prierez históriou automobilov. Ukazuje všetko, od nádherných veteránov, cez youngtimery, až po plug-in hybrid.
Náš virtuálny výlet končíme v múzeu Toyoty. Ono je to viac múzeum celého automobilizmu ako múzeum jednej značky. Toyota pre múzeum vyčlenila 3 podlažia, na prízemí je však iba jeden veterán. Ale ostatné dve podlažia stoja za to. Druhé podlažie je plné veteránov snáď od čias, kedy sa autá zrodili. Nájdeme tu napríklad Alfa Romeo Gran Sport, v ktorom Tazio Nuvolari vyhral preteky Mille Miglia v roku 1930. Ďalšími zaujímavými kúskami sú Porsche 365, alebo Mercedes 300SL.
Toyota 2000GT
Tretie podlažie ukrýva modernejšiu techniku. Aj tu sa nachádzajú rôzne značky, nie len Toyota. Ako príklad môže poslúžiť Nissan Fairlady Z, Mazda Cosmo Sport alebo Honda S500. Je to však múzeum Toyoty, takže aj tie tu majú svoje miesto. Nájdeme tu hneď niekoľko legendárnych modelov, napríklad Toyota 2000GT, AE86 Levin, alebo Celicu z roku 1970. V múzeu Toyoty toho však uvidíte oveľa viac.