Francúzska luxusná značka koncernu Stellantis onedlho spustí výrobu nového modelu, ktorý bude postavený na modulárnej platforme STLA Medium. Na rozdiel od Peugeotu 3008 či 5008 však dostala výlučne elektrický pohon.

Novinka má trochu neobvyklé označenie DS N°8 (táto číselná konverzia na „N°x“ bude pokračovať naprieč všetkými modelmi), ale podobne atypická je aj jej stavba. Ide o crossover-liftback s kolmou prednou časťou, vertikálne i horizontálne orientovanými výraznými svetlami a navyše s interiérom, ktorému dominuje nezvyklo navrhnutý štvorramenný volant.

DS Automobiles nedávno zverejnilo fotografie maskovaného testovacieho prototypu a krátko po ňom tiež zábery interiéru, to podstatné ale je, že sa výrobca ešte pred oficiálnou premiérou pochválil dojazdom až 750 kilometrov. To však nie sú jediné údaje, ktoré Francúzi vyzdvihujú.

Upozorňujú tiež na veľmi dobrú aerodynamiku s koeficientom Cd 0,24. To je o dve stotiny lepší výsledok v porovnaní s podobne koncipovaným Polestarom 4 a o stotinu horší parameter ako má Tesla Model Y.

Aj vďaka tomuto číslu by „osmička“ mala zvládnuť na diaľnici „viac ako 500 kilometrov“. Len samotné hladké tvary karosérie predlžujú akčný rádius o 75 km (podľa WLTP) v porovnaní s technicky rovnako navrhnutým vozidlom, ale horšie spracovanou aerodynamikou.

Nové DS má dĺžku 4,82 metra, šírku 1,90 metra, výšku 1,58 metra (o 6 cm menej v porovnaní s Peugeotom 3008) a rázvor náprav 2,90 metra. A aj keď sa tvári ako crossover, jeho podvozok sa v skutočnosti do terénu príliš nehodí. Svetlá výška N°8 je len 155 milimetrov.

Odvážne navrhnutý automobil štylisticky vychádza z konceptu Aero Sport Lounge z roku 2020 a v jeho podlahe je ukrytý trakčný akumulátor s využiteľnou kapacitou 97,2 kilowatthodiny. To je opäť rovnaká batéria ako v Peugeote e-3008 Long Range ale lepšia aerodynamika je na strane DS, ktoré podľa WLTP zvládne spomínaných 750 kilometrov.

N°8 je európskym elektromobilom, ktorý má jeden z najdlhších papierových dojazdov, pričom honba za kilometrami na jedno nabitie je viditeľná i v interiéri. Auto napríklad dostalo systém vyhrievania priestoru okolo krku cestujúcich na predných sedadlách, čo je riešenie obvyklé pre kabriolety. V tomto prípade však DS tvrdí, že cielené zahrievanie vybraných partií tela zníži spotrebu na klimatizáciu o 5 až 10 percent.

Tri výkonové verzie, jedna štvorkolka

Väčšinu bežných fyzických tlačidiel by mal nahradiť veľkoryso dimenzovaný stredový dotykový displej s uhlopriečkou 16 palcov v spolupráci s vylepšeným hlasovým ovládaním schopným rozpoznávať bežnú reč.

DS hovorí, že bude N°8 od počiatku ponúkať v troch rôznych verziách. Základný model s jedným elektromotorom poháňajúcim predné kolesá bude mať 230 koní (krátkodobo 260 koní), maximálny krútiaci moment 343 Nm a batériu s kapacitou 74 kWh. Tento model bude mať dojazd podľa WLTP 572 kilometrov, stovku dá za 7,7 sekundy a jeho najvyššia rýchlosť bude obmedzená na 190 km/h.

Druhou alternatívou je opäť predokolka, ale s nepatrne vyšším výkonom 245 koní (špičkovo 280) a identickým krútiacim momentom 343 Nm. Toto DS bude mať pri akcelerácii na stovku o desatinu horší čas, ale výrobca sľubuje dojazd až 750 kilometrov a rovnakú maximálku.

Jediná štvorkolka s dvomi elektromotormi bude naladená na systémových 350 koní (na krátky čas 375 koní), vyprodukuje 509 Nm a na stovke je za 5,4 sekundy. Dojazd je logicky kratší, vychádza na 686 kilometrov.

Pohotovostná hmotnosť liftbacku sa bude podľa konkrétnej verzie pohybovať od 2132 do 2289 kg, za jeho ťažné zariadenie budete môcť pripojiť brzdený príves s váhou 1200 až 1400 kg a napriek použitej (len) 400-voltovej architektúre DS zvládne nabíjanie maximálnym výkonom „viac ako 200 kW“.

Predbežné ceny? Hovorí sa o čiastkach pohybujúcich sa od 60 do 75 tisíc eur, ale na presné čísla si budeme musieť chvíľu počkať.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov