Peking už žaluje Európsku úniu u Svetovej obchodnej organizácie WTO. A len pred pár dňami vyšlo najavo, že čínske ministerstvo obchodu už dôrazne odporučilo domácim automobilkám neinvestovať do výstavby tovární v európskych štátoch, ktoré podporili zavedenie dodatočného cla na čínske elektromobily. Týka sa to napríklad Talianska, Francúzska či Poľska.

Najnovším protiopatrením Číny je žaloba koncernu SAIC u Súdneho dvora Európskej únie. Vlastník značky MG tým dáva najavo, že sa mu nepáči uvalenie najvyššieho možného cla vo výške 35,3 percenta práve na jeho produkty. Chce tým údajne hájiť ochranu svojich práv a záujmov.

Podľa agentúry Reuters čínska spoločnosť uvádza, že vyšetrovanie Európskej komisie postupovalo „pri určovaní dotácií nesprávne“, navyše „sadzby subvencií nafúklo“ a ignorovalo kľúčové informácie a protiargumenty automobilky.

SAIC zároveň tvrdí, že sa týmto opatrením zo strany EK nenechá v podnikaní odradiť. Automobilka tiež uviedla, že „prijíma opatrenia a prispôsobí sa obchodným prekážkam“ a zároveň „zintenzívni úsilie o uvedenie nových modelov s rôznymi typmi pohonných jednotiek do Európy“.

Namiesto elektromobilov hybridy a bežné autá s klasickým pohonom?

Tým chce SAIC, respektíve MG naznačiť, že s veľkou pravdepodobnosťou uvedie na trh ďalšie nové modely, ktoré nebudú mať čisto elektrický pohon. Na tieto vozidlá sa dodatočné colné sadzby nevzťahujú, aj keď je známe, že Peking nedotuje len elektromobily, ale všetky typy pohonu či konkrétne značky podľa aktuálnej potreby.

MG len nedávno uviedlo na trh malý hybridný hatchback MG3 a aktuálne vstupuje na trh crossover HS poháňaný výlučne benzínovými motormi.

zdroj: Reuters