A Ford Focus ST je jednou z nich. Jeho 2,3l EcoBoost štvorvalec ponúka 206 kW (280 k) a 420 Nm, ktoré putujú výhradne na predné kolesá. Po zrušení verzie RS ostalo ST vrcholom ponuky typu Focus. U nás je Focus ST ponúkaný iba so 6 stupňovou manuálnou prevodkou. To sa však čoskoro zmení. Ford uvádza na trh aj 7 stupňový automat. Pri odhalení nového ST Ford sľuboval optimálne odstupňovanie a adaptívne radenie automatu, ktorý sa prispôsobí vášmu štýlu jazdy. Samozrejme, nechýba ani možnosť radenia pádlami. Lenže tento automat má jeden zásadný problém.
Špecifický volič prevodovky.
Drahšia, pomalšia a s vyšou spotrebou
Zďaleka nie je taký rýchly, ako 6 stupňový manuál. So šikovným vodičom Focus ST vystrelí na 100 km/h za 5,7 sekundy, ale s automatom to trvá o 3 desatiny sekundy viac. Automat dokonca zvyšuje aj spotrebu, konkrétne o 0,3 litra na 8,2 l na 100 km. Na obranu automatickej prevodovky, jej zrýchlenia budú konštatné, na rozdiel od manuálu, kde všetko závisí od šoféra. Za automat budete musieť priplatiť, ale aktuálne slovenské ceny ešte nepoznáme. Je teda iba na zákazníkovi, či zvolí pohodlie v mestských kolónach alebo športové zážitky. Uvidíme, čo prinesie automatická prevodovka v Hyundaii i30N.
Zdroj: carthrottle.com
Foto: Ford