Ľudia, čiže aj vodiči, sú rôznorodí. Takmer nikdy neviete, kto sedí v druhom aute až do momentu, kým nevznikne kolízna situácia.
Vodič „dôchodca“
To bude určite dôchodca za volantom. Staršie auto, buď v krásnej kondícii, alebo obúchané z každej strany. Pomalá jazda, dlhé rozhodovanie, pomalé manévre... V kombinácii s nepoznaním prostredia je to o nervy, a niekedy aj o hubu pre ostatných naokolo. Treba si uvedomiť, že populácia starne, a pribúda aj starších vodičov. Majte pred nimi rešpekt. Vychovali nás predsa a ani my už nebudeme mladší...
Vodič „nervák“
Nerváka vykoľají aj maličkosť. Popravde si niekedy myslím, že taký človek už do auta sadne nasrdený. A keď to potom prenáša aj na ostatných, tak to v premávke dobrotu veru nerobí.
Vodič „pretekár“
Kto sa v dnešnej dobe neponáhľa? Rýchla jazda však až taká kritická nie je, tú vodič zvláda dobre. Tento vodič neznáša byť druhý. Rýchlosť v kombinácii s nebezpečným prudkým a pre iného nepredvídaným predchádzaním a obchádzaním má od stretu často len milimetre. Niekedy to vyjde, inokedy skončí nehodou a v tom najtrápnejšom prípade stojí na prvej svetelnej križovatke o 2 autá vpredu, ako by stál pôvodne.
Vodič „vytrubovač“
Sú krajiny, kde vodič trúbi stále. Je to kultúra. U nás má vodič povolené trúbiť v určitých prípadoch. Niektorí to však preháňajú a vytrubujú na všetko, čo sa im na tom druhom nepáči. Najmä na križovatke keď naskočí zelená a prvé auto sa nepohne do polsekundy od zmeny signálu.
Vodič „na koncerte“
Sú ľudia, ktorých je skôr počuť, ako vidno. A nie výnimočne, ale stále. Hlasná hudba v aute je fakt super, keď je kvalitné audio. Na hlasnú hudbu si však vyberajte vhodné chvíle. V riedkej premávke, mimo dopravnej špičky a nie v čase nočného kľudu. Značná časť informácií ide k vodičovi cez sluch. Samozrejme, hlasná hudba robí zle u mladých, neskúsených vodičov, ktorí sa s autom a premávkou ešte nestihli zžiť.
Vodič „vychovávateľ“
To je asi najhorší možný typ, ktorý sa nielen po našich cestách pohybuje. Chýba mu akákoľvek dávka tolerancie. Podobá sa na „nerváka“, ale navyše neváha vystúpiť z auta aj pri menšom konflikte, pri ktorom si myslí, že je v práve... Väčšinou však v práve nie je. Svoju neznalosť, alebo umelo vytvorenú názorovú bublinu si kompenzuje fyzickými, alebo slovnými útokmi.
Roztržitý vodič
Viete, koľko ľudí má problém s určením ľavej a pravej strany, keď šoférujú? Neskutočne veľa! A tým to len začína. Rôzne prvky výbavy v kombinácii s rôznymi činnosťami za volantom nepodporujú správne rozhodnutie v krízovej situácii.
Pasívny vodič
Alebo ináč vodič flegmatik. Nájsť v dnešnej dobe takého vodiča pohybujúceho sa vo veľkomeste je rovnako zriedkavé, ako benzín za 1 euro. Čistá flegma za volantom nie je najbezpečnejším vodičom, ale patrí medzi tie najmenej rizikové.
Vodič začiatočník
O vodičoch začiatočníkov už toho bolo popísane dosť. Len cvičenie robí majstra. Malé chyby vodiča so sebareflexiou naučia aj bez toho, aby ho vytrestali. Veľké chyby bez skúseností sa však riešia veľmi ťažko.
Bonus: Vodič "bojko"
Povedali by ste si, prečo je vodič bojko nebezpečný? Vraví sa, že opatrnosti nie je nikdy dosť. Opatrní vodiči (skôr ženy, ako muži) nejazdia tak, ako to potenciál cesty a premávky umožňuje a dokonca často aj vyžaduje. Ostatných toto chovanie zjavne vždy irituje a snažia sa tejto "prekážky" zbaviť. Lenže ak je vodič bojko v kombinácii s vodičom zmätkárom, tak od galiby nie je veľmi ďaleko.
Zdroj: ihatethereforeiam.com