Čo sa týka konkrétne Bratislavy, drvivá väčšina porušení sa skončila napomenutím, no necelých 90 vodičov už obišlo s pokutou za parkovanie na chodníku. Agentúru TASR informovala Barbora Krajčovičová z bratislavskej mestskej polície.
V Bratislave (aj mnohých iných mestách na Slovensku) tak dávajú motoristom extra čas navyše na to, aby si na nové pravidlá najskôr zvykli. Policajti sa preto nehrnú do automatického udeľovania pokút vo všetkých prípadoch a v praxi k nim pristupujú benevolentnejšie zohľadňujúc závažnosť a následky porušenia parkovacieho zákazu.
„Každá zásadná zmena si vyžaduje aj zmenu dlhé roky zaužívaných návykov, čo, prirodzene, môže trvať nejaký čas. Aj preto sme hliadky inštruovali, aby k motoristom, ktorí ponechajú vozidlá na chodníkoch, pristupovali v prvých dňoch miernejšie a priestupky riešili prednostne formou napomenutí,“ uviedla Krajčovičová z Mestskej polície v Bratislave. Pokuta však isto hrozí motoristom, ktorí sa takéhoto konania dopustia opakovane.
Čo sa týka bratislavskej štatistiky, hliadky najčastejšie riešia prípady áut parkujúcich na chodníku na základe hlásenia od občanov v Ružinove a Novom Meste (týka sa predovšetkým lokality Kramáre). Naopak, neprekvapivo najmenej prípadov sa vyskytuje v oblastiach s väčším množstvom rodinných domov. Ich majitelia či návštevy totiž často majú možnosť využiť parkovanie prislúchajúce priamo k tomu-ktorému rodinnému domu.
V hre je aj sprísnenie postihov
Bratislavskí mestskí policajti odkazujú, že väčšia miera tolerancie priestupkov nemá znamenať bezprávie a v prípade, že sa napomenutia začnú míňať účinkom, pripravení sú nastúpiť na cestu intenzívnejšieho pokutovania.
Do úvahy pripadá objektívna zodpovednosť, v rámci ktorej je sankcia za parkovanie zaslaná majiteľovi, resp. držiteľovi automobilu poštou, ale aj papuče či povolanie odťahovky.
Zdroj: Startitup.sk / foto: TV Bratislava