„Už 1,5 roka je dokončená úplne nová diaľnica D4 medzi Račou a Jarovcami. Stále však chýba dôležitá križovatka s diaľnicou D1. Okrem tohto projektu a dokončenia tejto križovatky chystajú diaľničiari aj rozšírenie diaľnice D1 medzi Zlatými Pieskami a Triblavinou na plnohodnotný trojpruh,“ uviedol Michal Feik, šéf komunikácie Bratislavského samosprávneho kraja.
Nepôjde to však bez dopravných obmedzení. „Tento projekt bude veľmi náročný, keďže zasahuje do diaľnice D1, do živej premávky,“ popisuje hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Eva Žgravčáková. „Potrebujeme najskôr vybudovať obchádzkové trasy, na tieto obchádzkové trasy potom presmerujeme dopravu z D1ky, keď budeme už ďialnicu D1 dvíhať,“ doplnila.
Obmedzenia nájdete na webe
Zaujímajú vás detaily o tom, aké dopravné obmedzenie motoristov presne čakajú, kedy ich zavedú či akou rýchlosťou sa pôjde? Diaľničiari pripravili web www.d1d4.sk, kde budú tieto dôležité informácie zverejňovať, nateraz si však na ne ešte musíme počkať.
V rámci projektu výstavby rozšírenia diaľnice D1 medzi Bratislavou a Triblavinou aktuálne prebiehajú projektové práce. „Zmluva so zhotoviteľom sa riadi podmienkami žltého FIDIC-u, čo znamená, že súčasťou je aj realizačná projektová dokumentáciu, ktorú treba najskôr naprojektovať. Od odovzdania staveniska až doteraz sa zhotoviteľ venoval najmä geodetickým prácam, inžinierskej a projekčnej činnosti a takisto aj doplnkovému inžiniersko-geologickému prieskumu. Na stavbe prebiehal výrub stromov, či príprava zariadenia staveniska,“ vysvetľuje Eva Žgravčáková z NDS.
Dokedy budú projektovať?
Zhotoviteľ dokončí väčšinu projektovej činnosti počas prvého roka. Proces projektovania však bude pokračovať počas celej doby výstavby. Výhodou využitia žltého FIDIC-u je práve to, že činnosti na príprave a výstavbe môžu prebiehať paralelne. Popri projektovaní a prípravných prácach sa teda črtá už aj plán organizácie výstavby.
Projektové práce úzko súvisia práve s organizáciou výstavby, s ktorou sú spojené míľniky pre postupné odovzdanie jednotlivých etáp motoristom. Národná diaľničná spoločnosť ohlásila dva veľké míľniky, a to konkrétne vybudovanie obchádzkových trás, ktoré odklonia dopravu z diaľnice D1, kým sa bude dvíhať a napojenie diaľnic v smere Trnava – Jarovce.
V najbližšom období bude zhotoviteľ zameriavať inžinierske siete a priebežne ich dopĺňať do projektovej dokumentácie. Pokračovať budú aj geodetické práce a zriaďovanie staveniska. Na pláne je aj archeologický prieskum v časti stavby a pokračovať sa bude aj v inžinierskej činnosti.
Zdroj: NDS / Bratislavskykraj.sk