Jano_1987
24.01.24 00:57
J
@JanoNRNajväčším nepriateľom Cyklokoalície je auto. Prečo teda nepoužiť chodcov, keď sa to hodí? 30tka celoplošne v meste, lebo tam už je minimálna šanca na úmrtie v prípade zrážky s autom. To je ich argument. Tvária sa bojujú za bezpečnosť cyklistov a pritom plakali a tlačili až pretlačili, že na bicykli netreba nosiť prilby ako dospelé osoby aspoň (pre osoby do 15 rokov sa im to nepodarilo zrušiť). Teraz dôvody prečo: prilby sú drahé (certifikovanú prilbu z Decathlonu, či iných obchodov vieš kúpiť pod 30€), ľudia nosia zlé veľkosti prilieb, preto im to je nepohodlné (to je výsledok prieskumu, ktorého sa zúčastnilo skoro 17 tisíc slovákov, toto bola odpoveď 6500 cca slovákov), nosenie prilieb odrádza od bicyklovania a fun fuct nikde vo svete pre dospelých cyklistov nie je povinná prilba. Španielsko, obľúbená destinácia pre cyklistov, prilba povinná do 16 rokov, v obci osoby staršie ako 16 rokov nemusia mať prilbu, mimo obce pre všetky vekové kategórie. Brazília, Austrália, Cyprus, Singapur, Nový Zéland, Južná Afrika, Togo, Spojené arabské emiráty majú povinnosť pre všetkých účastníkov nosiť v prilbu. Mexiko malo tiež povinnosť nosiť prilbu pre všetkých, ale v 2010 to zrušili, lebo to bráni v bicyklovaní. CK potom vo veľkom oslavovala, že sa im podaril zrušiť zákaz povinných prilieb, lebo to bráni v rozvoju cyklistiky. Ešte napádali Políciu SR, keď ODPORÚČALA nosiť prilby všetkým. Mimochodom, samotná CK prezentovala štúdiu, že nosenie prilby zvyšuje šancu na prežitie nehody o 70%. Nezabúdaj, CK ide o bezpečnosť cyklistov, preto niečo, čo môže zabrániť 70% úmrtiam a rapídne zvýšiť šancu na prežitie, tak povinnosť to dodržiavať sa zruší. Z môjho okolia viem o 4 ľuďoch, čo už nemuseli žiť, keby nemali prilbu. Každý z nich mal najlacnejšie prilby z Decathlonu, žiadna ako nová nestála viac ako 30€. Majú to potvrdené od doktora. Nikto z nich ale nemal nehodu s účasťou auta, 2 nevybrali zákrutu v lete a trafili strom, ďalší dostal šmyk na nadjazde pre bicykle a trafil hlavou zábradlie, posledný sa v zime šmykol na čiernom ľade, bolo tak 0 stupňov, všade len mokro, zrazu ľadová platňa. Samotné Holadnsko disponuje lekárskymi správami, že 70% cyklistov nemuselo umrieť, keby mali prilbu, tie sa zhromažďujú už nejak 20 rokov. Pri cca 200 mŕtvych cyklistoch ročne je 70% dosť. Ďalší fakt z Holandska, prilba dokáže cca v 85% prípadoch ochrániť cyklistu od poškodenia mozgu, alebo trvalých následkov. Zrejme podľa CK nepodstatné veci. Sám som cyklista a do práce jazdím bikom, mám to 15km a som tam len o 5 minút pomalšie ráno ako autom, po obede, som zas o 10 minút rýchlejší, MHD to je ráno tak 45 minút, po obede 60-90 minút. Aspoň sa prebehnem 2x za deň, keď celý deň sedím na zadku. Samozrejme, mám aj auto, aj ho používam, len do práce v tom nevidím zmysel a ušetrím aj nejaké peniaze. Prilbu nosím a každému ju aj odporúčam. Teda viem, ako sa jazdí aj ako cyklista, aj ako šofér. Ďalšia perla od CK, sú schopný rátať všetkých mŕtvych chodcov a cyklistov, nerozlišujú, kto bol vinník. proste mŕtvola. Zrazilo v noci za dažďa na Zochovej v BA ako sa ide to toho podjazdu, kde je tak 8 pruhov auto a končí plot? Chyba šoféra, keby tam bol prechod, tak ju nezrazia. do 150m od miesta nehody je podchod a svetelná križovatka s prechodom. Zrazilo chodca pri Ekonomickej univerzite, ako preliezal ten plot medzi zastávkami? Keby tam bol prechod, bezpečne prejde. Čo na tom, že tam je vynovený podchod, kde ani vozičkar nemá problém prejsť hore/dole po rampe. Chyba infraštruktúry, treba prechod. To je povie prezident CK v rozhovore. Ďalej čo CK sa podarilo zrušiť, tak povinné reflexné prvky na cyklistovi, po novom stačia len na bicykli (tak 90% cyklistov čo stretávam nemá ani blbú odrazku, chcieť po nich aspoň v noci svetlo je zázrak, aj keď v BA sa to za posledné 2 roky zlepšilo). Samozrejme kritika Polície SR, keď oznámila, že bude v niektorý deň robiť akciu zameranú na dodržiavanie pravidiel cyklistami na cyklotrasách a všeobecne + fúkanie. To tam bol text na A5, ako je to blbosť, to nič nerieši, tam treba ísť merať rýchlosť. Dokonca to bolo osočovanie, že plytvajú peniazmi na kraviny. Raz mala CK spolu s organizáciu Znepokojené matky akciu, že na Vajanského rátali, koľko áut tam prejde na červenú za hodinu ako je prechod pri Moste SNP smer nábrežie. Boli tam 2 hodiny, dopracovali k 9 autám. Bol tam zároveň aj iný človek, čo si to všetko nakrúcal, lebo o tom vedel. Áut čo vtedy tade prešlo narátal 4500 a nejaké drobné. Teraz pozor, narátal nejak cez 500 chodcov, čo si to dalo na červenú a to nebral do úvahy semafory, čo sú ako sú koľajnice električky (sú samostatné). Dal to na stránku CK, celé tie videá, že ako vyzerá realita. Zmazaný príspevok a ban. A vieš, čo bol na tom najväčší gól? Po skončení akcie, Znepokojené mamičky, bolo ich tam asi 20, si to to všetky dali na červenú cez tie prechody. S kľudom angličana.
Tu je dobré video, čo chlapík povyťahoval z policajných štatistík, na Slovensku to bude veľmi podobné to % https://www.youtube.com/watch?v=NR7LcNCje4s&t=134s Tie isté argumenty čo používali ČR cykloorganizácie, používajú aj slovenské. Tým, že nehody cyklista-chodec/cyklista sa málokedy hlásia, kým vyslovene sa nevolá sanitka, tak nejaká relevatná nehodovosť cyklistov sa nedá určiť.
Odpovedať