V piatok médiá prišli s informáciou, že čínske ministerstvo obchodu pozvalo odborníkov, priemyselné združenia a ďalších zástupcov priemyslu, aby zhromaždili názory a návrhy na zvýšenie ciel na dovážané spaľovacie autá so silnými motormi.

Čínska obchodná komora v Bruseli už v máji varovala pred zvýšením ciel na autá dovážané do Číny v protireakcii na kroky Európskej únie. Vtedy sa špekulovalo o tom, že na dotknuté vozidlá sa môže vzťahovať clo vo výške 25 percent. Takéto dovozné clá by citeľne zasiahli predovšetkým nemeckých výrobcov áut.

Silná kritika Číny: Nepáčia sa jej dočasné clá na autá

USA už uvalili vysoké represívne clá na čínske elektromobily. V EÚ stále nie je jasné, či represívne clá skutočne prídu v dlhodobom meradle. Jasno v tejto otázke by malo byť do konca októbra. Čína medzitým podrobuje Brusel ostrej kritike a obviňuje EÚ okrem iného z protekcionizmu a porušovania záujmov európskych spotrebiteľov. Najľudnatejšia krajina sveta zároveň už preveruje tovar dovážaný z EÚ v rámci antisubvenčných vyšetrovaní. Ide napríkald o brandy, bravčové mäso a niektoré mliečne výrobky.

Čína chce najmä v prípade drahých áut so silnými spaľovacími motormi vyvinúť tlak na nemeckú vládu, aby v Bruseli vystúpila proti vyšším clám na elektromobily z Číny. Vo vysoko konkurenčnom prémiovom segmente sú nemeckí výrobcovia už desaťročia lídrami na trhu a nechcú o svoje postavenie samozrejme prísť. Najmä vtedy, keď nemeckí výrobcovia automobilov už teraz zápasia s klesajúcimi číslami dodávok v Číne.

Zdroj: Der Aktionär