Doba sa mení, od klasického kontaktu sa upúšťa a do popredia sa dostáva elektronický svet. Svet áut preto ide s dobou... Je to ale správne?
Už dávnejšie je možné pozorovať využívanie elektronických technológií pri kúpe auta. Predstavitelia mnohých automobiliek si myslia, že pracujúci ľudia už nemajú toľko času navštevovať autosalóny. Preto sa snažia reagovať na zmenu spotrebiteľského chovania a namiesto reálnych premiér automobilov do budúcnosti rátajú s dokonalými počítačovými animáciami.
Pomyslite si, veď medzinárodný autosalón je malý sviatok. No pre nás, bežných ľudí, áno. Pre biznismenov to asi až také výnosné nie je. A práve tieto správy boli krokom k predaju áut cez internet. Už dnes si na Slovensku môžete kúpiť Teslu v e-shope Alza.sk. Podobným krokom sa uberá aj koncern VAG.
Krok obmedzenia dílerských sietí a preferovania internetového predaja potvrdil pre agentúru Reuters člen predstavenstva zodpovedný za marketing Jürgen Stackmann. Od tohto kroku si sľubujú zvýšenie efektivity distribučnej siete až o 10 %. Týmto sa snažia zvýšiť priemerný výnos jedného dílerstva, a to až zdvojnásobiť. Ako ale bude vyzerať reálny koncept zatiaľ nekonkretizoval. A to dokonca ani to, ktoré a koľko pobočiek budú zatvárať.